Tuesday, September 28, 2010

langsir raya koi..

Tahun ni buat pertama kalinya koi berjaya menghadiahkan rumah koi dengan langsir raya…haha..selepas 3 kali berhari raya kat rumah ni…kali ke 4 barulah dia merasa langsir baru…kalu tak amik langsir lama mak metua koi kat kampung jer…
langsir raya rumah koi yang dah siap

Ini semua kerana koi baru jer memiliki mesin jahit beberapa bulan sebelum bulan puasa yang lalu…lepas dapat mesin jahit, terus beli kain..macam2 kain..kain pasang 4..kain langsir dua kaler…heheh…angan2 nak menjahitnyer tu..huhhh…berkobor kobor…

Sehari sebelum raya, berjaya jugok koi menggantung langsir koi..asalnya kosong jer..takde pon renda2 kat atasnye tuh…bila tgk nampok macam cacat pulok takde renda2…

Masa raya ari tu mak metua ajak beraya ke kampung dia kat Parit 3, Sagil, Muar.. on the way balik tu...lalu pekan Tangkak..apalagi...berenti dulu...singgah pekan Tangkak...mak oiii....juling weh bijik mata koi nengok...kedai kain berderet deret...murah murah pulok tu...lepas raya kan...org pon tak ramai...amannye nak shopping....hmm...apalagi tangkap la beberapa meter scallop langsir...tgk kat segamat sebelum raya ari tu semeter RM6.80...kat tangkak ni pattern yg sama dia bg RM5.00 je semeter...ada yg RM3.00 semeter tu pon dah cantik sgt doh!

Sampai je umah..terus bukak plastik..jahit scallop tu...terus gantung...hmm..beli scallop siap pon lawa jugak...kakak ipor koi nempah scallop langsir yg style box pleat tu...satu panel pintu RM25...adeh mahalnya...! mahal ker? Ke koi ni yg kedekut...? hehe...sendiri mau ingat...takpelah, tahun depan nnt koi nak pinjam scallop lawo yang dia tempah tu..meh sini koi tiru..jahit sendiri lagi syok...

gambar oleh jurufoto amatur lagi tak bertauliah

1 comments:

Solihin Zubir said... [Reply]

wahh.. shantek la..
mcm langsir bilik pengantin.. :D

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??