Monday, October 25, 2010

aktivti hujung minggu : Part 2

Aktiviti hujung minggu lepas adelah berjalan jalan ke Zoo Johor. Sibuk sesangat si umar Mukhlis ni suruh koi lukih gambo gajah. Petang tu ayah dia pakat bawak gi Zoo Johor je tengok gajah bebetul…bukannye senang nak lukih gambo gajah nih..gambo orang lidi koi retila…

Sampai2 kena beli tiket dulu..nak masuk kena bayar tiket RM 2 je untuk seorang dewasa..kanak kanak bawah umur 12 tahun pulak RM 1…anak anak dalam stroller atau dalam dukungan macam Umar mahfuz…takyah bayor..masuk free. Masa tu akak kaunter tu cakap nak denda koi sekeluarga sbb masuk lambat…aik??lambat ker??baru kul 4..ade lagi orang lagi lambat daripada kome…rupenya dia nak bagi souvenir pengunjung ke 1000…hahaha…nak tahu apa souvenirs nyer?..haa…tu gambor gambor souvenir nyer…

Pastu dapat amik gambar dengan ular,...tapi masing2 geli…takmau…pastu dia adela tanya2 soklan sikit…laki koi mmg maleh nak layan bende2 gini..tapi koi biasa2 jer…

Jalan2 kat sini ok gak..murah jer...kitorang sekeluarga baru RM5…bersih pun bersih…alat permainan pun kondisinya baik…ade toilet bersih…binatangnyer pon boleh tahan la banyak..kira mmg berbaloi baloi la takat nak bawak anak jalan petang2..Cuma satu jer yang tak best..parking…kena parking tepi2 jalan..bahaya…sbb zoo ni tgh Bandar JB, mmg space nyer amat amat la terhad..

Masa jalan2 tu koi tengok punyer la ramai pengunjung yang perangai nyer 2x5 dengan bende yang bergayut gayut dalam zoo ni…suka ngat buang sampah kat dalam kat dalam kandang binatang dalam zoo ni..mana pegi palehotak nyer tuh ntah..pikirla sikit…kalo yerpon nak bagi binatang makan..takkan la pembungkus makanan pon campak dalam tu…padahal, pengurusan zoo ni sediakan tong sampah punyerlah banyak. Tak sempat pusing kepala 360 darjah dah jumpa sebijik…tapi sebab takde rasa tanggungjawab tu la bantai pergi buang sampah dalam kandang haiwan2 tu…gambar kat bawah ni contohla...sampah sarap bertaburan dalam kandang orang utan tu,dibalingnya botol2 air mineral la..plastik hape2 la...



Dalam fail yang koi dapat tu..ade la cerita sikit2 pasal zoo johor ni…ooohhh…bawah pengurusan kerajaan negeri Johor rupenyer..patutla hargenyer murahh…ni koi uploadkan untuk deme baca..nak salin balik memang tak rajin..




Ha…apalagi…jom la singgah ke zoo johor…walaupun kita yang dah dewasa ni rasa apelah sangat pergi zoo…takat tengok2 unta..kat chanel Animal planet dgn nat Geog pon ade…tapi koi dapat nengok keseronokan dan kegembiraan kat muka anak2 koi bila bawak jalan kat zoo semalam berbanding bawak makan eskrem mekdi kat Jusco…yang paling tak tahan…masa nak balik tu…Umar Mukhlis mintak naik stroller sbb dah tak larat nak jalan ke kereta…apa tidaknya..asik berlari jer…si adik pulak..masuk kereta terus tido.

sibuk sangat nak tengok gajah, dah bawak tengok dari dekat, takut la pulok..

2 comments:

diana said... [Reply]

akak pun pernah pi zoo johor ni..tapi sepuluh tahun lepas..
masa tu memang tak de rupa zoo la..
macam belukar je..'
masuk pun singgit je..
punye la kotor..
sekarang dah ok la kot kan??
tapi bab sampah tu tak boleh blah le..
tak de sivik punye manusia..
nanti kalau laki kamu nak bercuti ajak le pi zoo taiping ..
sangt la berbaloi..
taiping sangt bagus tau..
seronok ke bukit larut..
sejuk macam kat jepun..
heheh..
pastu boleh rehat2 di bukit merah..
cantik..
wah!!dah macam promosi la pulak..

Cecilia OrkidscyL said... [Reply]

reti lukis org lidi..lucu la kak..
tp situasi kita sma la..lukis mlukis ni memang cyl angkt tgn..bestnya dpt jenjalan p zoo dgn kluarga..happy family..

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??