Friday, October 8, 2010

kad orang dah kawen..



Amacam…padan tak? Ni la rupa kad orang dah kawen kalo nikah kat negeri Pahang Darul Makmur…haa…Kad negeri lain koi penoh tengok yang Johor punyer.. kadnyer jenis yang keras macam mykad tu…lawo la sikit daripada yang koi punyer ni…



Kad ni diberi bersama sama dengan sijil nikah…dia bagi sekeping untuk Puan Isteri simpan, sekeping untuk En.Suami simpan…masa koi amik kad ni kat pejabat kadi, kad ni tak macam kad pon…kertas sekeping….kena bawak pegi kedai laminate sendiri…

Kad ni masih tersimpan elok dalam purse koi…tapi yang laki koi punye dah hancur bilamana koi masuk mesin basuh sluar jean dia dengan tak mengeluarkan wallet…makanyer, takdela bukti perkahwinan dalam wallet lagi dah…yelah,,,kad laminate sendiri, bukannya tahan lama pun…kena pulak dipuntal puntal dalam mesin basuh….terus hancur…kad je hancur takpe…orangnya jangan….

tp takpela..tak bawak kad tu pon takpe…anak dah dua…g mana pon kelek dedua sekali..dah takde kemungkinan nak kene ambush dengan pencegah maksiat…





.

4 comments:

  1. wah rasa sweet je tengok kad nikad nih..n tiba2 jugak rasa nak kahwin la..hehehe

    ReplyDelete
  2. rasa tak sabar plak nk kawen.. ahaha..

    ReplyDelete
  3. cik tom & solihin - kawen dua jek la..

    ReplyDelete
  4. Nak tawen jugakkkkkkkk.....

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...

Post Terhangat