Thursday, October 21, 2010

kenangan kena dende...

Pernah tak kena denda masa zaman sekolah dulu…kalau tak pernah, koi pernah, setakat berdiri atau berdiri atas kerusi tu biasa lah…tapi kali ni cara berdirinye tu pelik sikit. Masa tu koi dajah 4, kelas koi ni cikgu tak masuk, kelas sebelah pulak tengah belajar English. Cikgu yang mengajar tu….mak oooiii..punyalah garang…Cikgu berbangsa Cina, nama nye Miss Gwee Mee…..

Budak sekolah ni…kalau cikgunye tak masuk, hip hip hurey la…bising megalahkan pasar lambak. Tiba-tiba cikgu Gwee tu terjongol kat pintu belakang kelas koi…apa lagi…dia panggil kitorang semua kelas dajah 4 tu masuk ke kelas yang dia tgh mengajar tu. Kitorang semua berdiri kat ruang kosong kat belakang kelas tu….berimpit impit…berdiri dengan lutut bengkok dan angkat tangan lurus ke atas…perghhhh!!! Azab giler masa tu….kalau tak silap koi abis jugak la 1 masa matapelajaran, dalam 30 jam ke 40 minit koi tak ingat,

Tapi yang pasti lepas menerima hukuman tu..kaki kitorang 1 kelas menggeletar sbb berdiri dengan cara macam tu amat memilukan. Masa tu koi berazam untuk jadik cikgu…koi nak cari dan denda anak Cikgu tu dengan cara yang camni juga…agaknya kerana niat tak baik koi nilah koi tak berjaya dalam Mtest sebanyak 4 kali.

Walau dah kena denda kelas kitorang tak serik jugak…asal cikgu lambat masuk kelas bising jugak…dah namanya pun budak2. mana ade budak reti diam..baca buku…buat latihan tanpa disuruh cikgu…carilah…Upin Ipin pun bising jugak…main tudung botollah, main tangkai aiskrim lah, main pemadam lah…macam2. tapi tu semua kenangan di bangku sekolah rendah…melalui facebook dapat balik mengimbas lembali kenangan kena denda dgn Cikgu Gwee…ketor lutut koi!

8 comments:

  1. penah kene denda berdiri atas kusi.. pasal bising ms darjah 5..
    tp plg teruk denda atau hukuman yg cikgu bg.. especially tuk budak lelaki.. dia cekik budak tu kat leher dan sangkut kt papan itam.. padan muka budak laki yg kena.. depa tu mmg jahat..

    ReplyDelete
  2. ahahaha.. siap ada niat nk balas dendam kt anak cikgu tu lagi? haha.. lawak btoi!

    ReplyDelete
  3. yan>sangkut kat papan hitam...sadisnya..macam malcom in the middle..

    ReplyDelete
  4. sz>nasib baik x jadik cikgu..sbb mmg dah ade list nama cikgu utk menjalankan kegiatan x bermoral tersebut

    ReplyDelete
  5. wah nakal nyer..Gerrard masa kecik baik je..=P tipu

    ReplyDelete
  6. wan>mana ade nakal, cikgu tu yg berkira sangat
    xiao>maunye tak...acu cuba buat kejap..

    ReplyDelete
  7. hahaha...nakal ek siap nak balas dendam..tp kenangan tue sweet kan..

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...

Post Terhangat