Sunday, May 20, 2012

Sate oh Sate!

 Menyelerakan???Harga 70 sen ni tau...koi tak taula kalo mmg standed semua sate org juai 70sen..tapi dalam kes koi ni..sate ni agak tak sedap...tak cukup marinade pun iyer..dah tu..dr 3 ketul yang dicucuk kat lidi tu..seketul hok tengah tu rejected...dicucuknyer lemak hok keras ketung...nak makan mana gaye eh...?kalau secucuk dua takpe...ni mmg semua dia buat begitu...hok sate ayam..tgh2 dicucuk kulit ayam....adeh....dua ketul kecik jer ayam dah tujuh posen..

dulu kali pertama makan jumpa daging sate seketul dalam kuah..nampak sangat la recycle kuah kan...lepas tu bertahun la koi tak makan sate kat taman universiti ni....lepeh tu...teringin pulak...di gerai yang lain, macam gambo kat atas tu pulak rupanya...

wahai peniaga semua...jganlah terlalu pentingkan keuntungan sehingga lupa kepada asas perniagaan yang sebenar...takde beza pun keberkatan rezeki tu sama ada berniaga ataupun mencuri kalau apa yang dijual kepada pembeli terdapat unsur2 menipu

6 comments:

ekinashikin said... [Reply]

suka mkn sate kat area rumah ni yg kat depan sayam tmn dahlia..klu akak tau la..sate 60 sen tpi sedap la..xde pon lemak ke kulit kt tgh2 dia..

Solihin Zubir said... [Reply]

70 sen? kt tmpt sy 40sen je akak.. enak lagi.. hehe..

LydSunshine said... [Reply]

Pedih jugak jiwa kalo kita mmg teringin nak makan, pastu makanan tu langsung takleh makan. Berbuluketamasinmalikin congek je rasa. Satu lagi saya paling tak suka kalo sate ayam yg tak cukup bakar. Kulit pun mentah lagi. Grrr...

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Kat JB ni mmg payah nak jumpa sate yg meletop. Kadang termanis.. terkeras pun ada.

Nafisa81 said... [Reply]

orang JB ni nak kaya deras gamoknyer

AdiaLuze said... [Reply]

Assalammualaikum ...

Tu la sis. Geram ngan peniaga2 Melayu yang suka amik kesempatan camni. Tu belum lagi yg dok jual seketul ayam setoet RM5.00 !! Hampeh je rasa ... Hurrmmm ..

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??