Monday, April 15, 2013

Sebenarnya Saya Isteri Dia...

Comel betul cerita ni..walaupun ianya adaptasi novel tulisan Zura Asyfar, tapi pemilihan pelakonnya sangat-sangat sesuai dengan watak dalam cerita ni. Koi tengok citer ni sebab En. Suami tengok gak...dia sukakan lakonan Tiz Zakyah...dia kata dia suka sebutan dialog Tiz. Jelas dan teratur. ye ke?? Boleh la...sedap sikit la dari lontaran dialog Fasha Sandha atau Intan Ladyana...hihihi...sempat lagi nak banding-bandingkan.

Tapi citer standard zaman sekarang  la...mula-mula kawen terpaksa atau terpaksa kawen gitu...pastu macam-macam konflik,..pastu lama-lama jatuh cinta pulak. Lepas tu hidup bahagia bersama....

Dalam citer ni. Izzue Islam pegang watak student berusia 21 tahun yang terpaksa kahwin dengan kekasih abangnya yang 4 tahun lebih berusia darinya dan dah berkerja sebagai jurutera. Nanti, Si Izzue Islam ni praktikal kat tempat Tiz Zakyah ni kerja. Kat tempat kerja Tiz Ni pulak nnt ada pulak orang nak mengurat Tiz pasal tak tau status Tiz ni sbb perkahwinan diorang ni adalah Rahsia atas permintaan suaminya yang kurang matang tu. Pelakon lain dalam citer ni ada Uqasha Senrose sebagai Rania yang tak jemu-jemu nak ngurat Firash (izzue Islam).

En. Suami koi kata...Uqasha berlakon kaku, tak macam adik dia...Yelah...dia memang suka Nellydia Senrose sejak tgk cerita Ahmad Durrah tu....pastu ada Qi Razali sebagai haqimy - lelaki yang kononnya nak ngurat Tiz Zakyah kat tempat kerja tu. dan lagi ada Wilma sebagai mama kepada Firash.

Cantik sungguh Wilma dalam drama ni...kepada yang tak ingat...sekitar hujung 90an..Wilma ni agak glamer juga. Pernah berlakon dalam filem Pasrah, yang jadi girlfriend Norman Hakim yang kantoi masa Erra Fazira buka pintu bilik Norman Hakim tu. Wilma jugak berlakon dalam filem Ghazal untuk Rabiah. Tapi filem ni tak berapa meletup pun. Lepas berkahwin, Wilma terus mengenakan hijab dan tidak lagi muncul di layar perak mahupun emas. Hanya beberapa lama selepas pemergian arwah suaminya, beliau kembali memeriahkan industri seni, mungkinlah untuk mengubat rindu dan mem'busy'kan diri.

Drama sebenarnya Saya Isteri Dia ni dah sampai episod 3 dah minggu lepas, lepas Buletin Utama hari Jumaat. Slot yang sama dengan Nur Kasih dulu-dulu...

Sebenarnya Koi Isteri Dia...






3 comments:

eiela said... [Reply]

saya pun suka tengok cerita nih.

Namee Roslan said... [Reply]

cerita ni macam comel je tapi tak tengok pun lagi. terlupaaa. hehe.pasni nak follow ! :D

YanaHime said... [Reply]

Dh lama x layan drama, sbb husband x gemar. Ikut dia layan discovery channel jer, huhu!

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??