Monday, May 5, 2014

Ibu atau isteri?

Tajuk kena ada kontroversi sikit...baru nnt orang nak baca...hahaha

Takde la...amik kat Facebook tadi...jujur koi kata koi tak kisah pun kalau suami koi utamakan mak dia...kerana doa dan redha dari ibu bapa tu sangatlah diperlukan oleh anak2. 

Tapi koi hangin satu badan kalau si dia dok tulun mamat sorang tu.  Dulu koi tak kisah. .koi anggap sedekah. ..adik beradik apalah nak kira sangat...tapi bila tau pertolongan tu tidak dihargai...terus rasa menyampah melimpah ruah.

Selagi si suami tidak mengabaikan anak isteri sendiri...rasanya taklah menjadi masalah suami nak hulur duit...nak jenguk...nak belikan apa apa kat ibunya. Yang selalu jadi masalah dalam majalah yang koi baca...bila pendapatan suami tak seberapa...ibu dan ipar duai kerap meminta minta...isteri pula kena tanggung belanja rumah tangga. Itu mmg tidak adil. Kita yang baca ni rasa geram pula kat keluarga suami yang dalam majalah tu. Hehehe...emo plak hari ni...

4 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Cheer up Nafisa (part yg u kata si dia menolong "org yg salah" tu). Jgn risau dan mkn ati sgt, lelaki yg "dermawan", selalunya hidupnya akan senang. Kalau bukan skrg, mungkin di hari muka. Setiap kebaikan pasti Allah balas dgn kebaikan. Just wait n see.

Kesuma Angsana said... [Reply]

sesautu yg ramai tak tahu lagi, tq berkongsi yer

LydSunshine said... [Reply]

sama la dengan koi. koi memang suka kalo suami koi lebihkan ibu dia sbb... koi nak benda tu reflek kepada luth. nanti bila luth nampak mcmn papa dia layan nekwan, camtu jugaklah luth akan layan koi. insyaAllah. Aok lagi la ada 3 org anok bujang. jadi ratu la aok nnt.

Azlan Strider said... [Reply]

betul tu, nasib baik sy dan kawan2 yang rapat memang mengamalkan prinsip utamakan ibu dalam segala hal..

Regards,
-Strider-

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??