Monday, March 11, 2019

Tambah Dos Lagi...


Selalu Amlodipine 10mg ..
last week jumpa doktor, tambah lagi satu ubat
Metoprolol 100mg
hadoihhhh..

Masalah Mama Yan,
bila kat rumah,
cek sendiri tekanan darah..
takdelah tinggi sangat punnn,
biasa aja
tinggi sikit je
dalam 130/90 macam tu
tapi,
bila sampai klinik,
tinggi meletup-letup pula..
pulak tu,
beberapa malam sebelum pergi check up tu
Mirzan demam...
asyik merengek aja malam malam
elok benarlah dengan pakej tak cukup tidur kann...

lepas ni temujanji lagi sebulan.
Harap harap darah dapat turun dengan baik
dan Mama Yan dapat mengawal diri dan emosi dengan baik juga

Aminn...
Wassalam




6 comments:

Suria Amanda said...

Sama la kita ni sekapal rupanya...SA umur 40 dah dapat hypertension.. makan plak ubat dost tinggi..ikutkan x suka makan ubat darah tinggi ni sebab badan jadi x fit, tak bermaya kan..tapi kena la makan..kalau tak kang lain jadinya..tekanan darah SA maintain sekarang..kadang2 kalau tak cukup rehat cecah 137/80

AzianKhalil said...

kalau tak makan....lagi tinggi. takut strok pulak nanti.

norhidana miswan said...

selalu mmg gitu kan, time kt umah ok tp bila kt kenek or spital mmg mencanak2 naik...

AzianKhalil said...

hahaha...kan. masa ngandung yang last sekali tu... naik tinggi sampai kena naik ambulan bawa spital. haishhh...

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Take care of yourself Yan..
Kak Mirror pun seram kalau gi klinik..
berdebar semacam. Haha..

OKje said...

Yan...kita mempunyai masalah yg sama... asal cek kat rumah cantik je bacaannya bila kat klinik jadi tinggi, aduhailah BP

Post Terhangat