Saturday, September 25, 2010

kes ragut depan rumah koi

Kelmarin amoi sebelah rumoh koi tu kena ragut depan rumoh…ish..ish..ish… dasyat bebetul gejala ragut sekarang neh…depan rumoh sendiri, siang siang hari pun diorang berani buat…memang berani lah anok melayu zaman sekarang neh…apa tuh? Melayu boleh?..hmmm…memang boleh sesangat lah…

Nasib baik amoi tu tok pulok dicederakan…takat amik talipon bimbit nyer ajer… yelah..nak amik duit bukan ade duit pon…amoi tu tengah tunggu van untuk pikap pergi tuisen. Bukannya bawak duit pon. Talipon nye tu pon bukan talipon mahal..jual kat kedai dapat ntah ke 25 ringgit je..tapi kalo dah jahat tu…bawak botoi air gaya talipon pon diragutnyeh.

Amoi tu cerita, budak hak ragut tu orang melayu..naik muto..2 orang…berenti moto, buat gaya gaya panggil orang dalam rumah koi …buat buat bagi salam ke rumoh koi…pastu diragutnyelah anak cina tunggu van depan rumah koi tu….

Owhh..begitu modus operandi diorang nih rupe eh…agaknya diorang dah lama peranti kan kawasan rumah koi ni...dalam pukul 8 pagi org semua dah pergi kerja…masa ni lah dirang nak buat kerja..pagi pulak bangunnya budak budak jahat nih…

Bila bende ni jadi kat jiran sebelah menyebelah ni..cuak pulak koi nak sapu sampah sorang2 depan rumah..nak pancit pancit bunga okid koi…nak cuci lantai…yelah..penyangak ni bukan kira masa…janji ade peluang…terus sambar…
Macam kucing..terendap rendap..agak agak lepa je sikit mangsa…seranggg…habbishh!

kat tembok depan pagar tulah amoi tersebut duduk menunggu van tuisen datang menjemputnye ke kelas tuisen

6 comments:

diana said... [Reply]

sekarang ni
budak2 sekolah pun kena ragut ye..
tu la..semua orang dah tau budak2 sekolah sekarang dah ade telefon bimbit,komputer riba..
duit poket pun mak ayah bagi untuk sebulan..
hati2 je la..

diana said... [Reply]

nafisa >.akak pun tak reti nak terangkan "cara tag orang tu"
kamu cume bagi tau je la orang yang nak di tag tu yang kamu ade bagi dia award ke..kuih raye ke..
pastu dalam entry kamu tu masuk kan la link orang tu..
macam tu je kot..

Tomato Gurl's Life said... [Reply]

bahayanye..peragut tak pilih orng dah sekarang ni..semua rembat..

Yan said... [Reply]

diorang bukan bangun pagi... tp diorang mmg tak tido lg..
ati tak senang tak pat meragut so tk leh tido.. dah dapat ragut tu.. jual.. dpt duit.. p makan.. then baru tido hahahah

cik dayah said... [Reply]

sekarang nie kalau nak gi mana,ada juga rasa takut2.. yelah,pakai handbag kan.. risau je jadi mangsa..

BUNGA said... [Reply]

bahayanya.. ni yg rasa takut nak balik mesia ni.. huhuh

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

babab.net

apesal traffic??