Wednesday, May 30, 2012

Topi putih ada..kuning ada...merah ada

kalau kat site...waktu kerja kena pakai safety helmet. bahaya kalau tak pakai...bahaya yg betul2 bahaya macam barang2 jatuh ataupun bahaya kena saman JKKP. Biasa kalau kat site yang pakai topi putih tu level supervisor ke atas..topi kuning pulak level kepala kerja ke bawah.

tapi ada jugak warna2 helmet yang lain..kalau warna merah...selalu nampak orang safety yg pakai..warna biru kat site tak pernah jumpa pulak...tp pernah la nampak safety helmet biru tu..utk kilang2 kot...

keja kat site ade banyak bahaya2 yang tak diduga..oleh sbb tu penggunaan PPE* amatlah dititikberatkan. semua orang perlu berhati-hati..walaupun orang kata kalau dah ajal pakai baju besi pun mati..tp sebagai langkah awal..pakailah PPE. mungkin ada barang jatuh dr tingkat atas, terpijak paku, renjatan letrik dl...ada juga bahaya yang tak diduga kat site seperti kehadiran makhluk Allah yang comel macam kat bawah ni. tu kecik jer...


yang besar pun ada...cam gambar bawah ni. tp yang bawah ni bukan kat site koi yer..yg atas ni ajer..





*PPE- personal protective equipment

3 comments:

Aju Mohit said... [Reply]

Mmmg bhya keje mcm ni yan, gaji klu masyuk xpe, tenaga kene kerah giler2, diorg tau nk untung je

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Scorpion??!!. Hati2 Nafisa...

RazFiRa said... [Reply]

warghhh menakutkan

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??