Sunday, May 4, 2014

Gubahan lolipup

Walaupun jenamanya bukan lollipop..tapi tetap juga kita panggil nya lollipop. So ini hantaran gula gula lolipop jenama berjenama. Hehe...
Balut lolipop dengan kertas warna ikut tema...koi belasah je apa yg budak berdua tu beli..bila tanya nak buat apa benda ni. .? Masing2 jawab ntah...buatlah apa yang patut...hmmm...rasanya inilah gubahan yang paling koman dalam industri lolipop ni.

Nak balut...koi tgk org lain balut lawo je..tapi koi tak reti..so koi balut ikut cara sendiri je. Nak tanya orang segan...belasah la...koi gunting je kertas tu dalam bentuk 4segi sama ...agak agak je...tak ukur pakai ruler pun. Pastu koi tebuk tengah tengah kertas tu umtuk masukkan batang lolipop. Lepas tu bentukkan kon pada gegula lolipop tu..
lepas tu pulak..gamkan supaya kemas, aman, damai sentosa.
buatla sebanyak mana yang perlu. .


2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said... [Reply]

Memang superb!.
Pernah jugak dulu buat balut mcm ni....tp guna kain net. Penat yg amat!.

LydSunshine said... [Reply]

menarik ni,.

Sale! Sale! Sale!

Dapatkan pelbagai barangan di Seri Sekijang Blogshop...
Legging kanak-kanak, Cawan Giacomo, Handmade Chocolate, Homelife, kitchen wallpaper, cartoon cutlery, kitchen tools, Gift Box, Serving tray, Fridge magnet preloved item

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

I will follow youuu....

busuk.org

apesal traffic??