Cara elak pelajar tidur dalam kelas - aziankhalil.com

Breaking

Post Top Ad

Post Top Ad

Monday, March 25, 2013

Cara elak pelajar tidur dalam kelas

macam-macam idealah budak sekarang ni...ni dari FB wall anak buah Mama Yan..


Tapi kalau betul best juga kan...nak nak lagi time subjek yang mengantuk macam sejarah...Setakat ni lah...kalau sejarah tu Cikgu pompuan yang ajar...memang mengantuk. Mungkin sebab cikgu wanita lebih skema dan dan kontrol ayu...mengajar subjek sejarah dengan cara duduk di meja dan suruh student salin nota...tulisan kecik besor kecik besor jer...Masa Form 1 belajar sejarah dengan cikgu pompuan..masa form 2 & 3 dgn cikgu lelaki.

masa form 4 dengan cikgu pompuan adalah dalam sebulan kot...hari2 tertidur dalam kelas, Pastu tukar cikgu lelaki...huhu...cargas sikit sebab cikgu tu banyak idea utk menarik minat pelajar..takdelah setakat duduk kat kerusi meja depan tu suruh budak2 salin nota. Banyak idea untuk diaplikasikan subjek sejarah dalam kehidupan harian. Nama cikgu tu cikgu Wan Rosli, hari esok SPM paper Sejarah...petang ni dia datang Asrama panggil budak2 kelas dia bagitau soalan yang dia spot masuk exam esok.

Suka buat kelas tambahan dalam surau sekolah, lepas kelas tambahan siap solat hajat sekali. Dia kata itulah cara untuk mengimarahkan surau dan masjid. Politik, ilmu dan ibadah tak dapat dipisahkan katanya....

Budak2 non-muslim pun kena masuk surau tapi tak kena solat la....dia kata surau takpe..yang tak boleh masuk tu masjid...bila ada segelintir pelajar pertikaikan kemasukan pelajar non-muslim ke dalam surau.

***Nasib baik anak buah MY tak senaraikan Cikgu Rozita Che Wan dalam cikgu impian dia...kalau tak..MY sekeh2 aje kepala tu...koi sangat geli melihat Rozita Che Wan sekarang...ntah la kenapa...mungkin kerana skirt pendek HAK dia sangat tu kot...

2 comments:

  1. terbaik sgtlah tu hehehe

    ReplyDelete
  2. masa akak sekolah dulu cigu perempuan la paling boring sekali mengajar..cikgu lelaki semua best2..

    ReplyDelete

Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)

Post Top Ad