Sunday, August 18, 2019

Sepetang di Pantai Punggur, Rengit

Semalam,
Suami ajak jalan jalan pergi tengok rumah baru kat Pekan Nenas,
Usha usha jalan,
Pusing2 tengok dan cari pasar dan kedai yang berdekatan...
Lepas tu suami tanya nak ke mana lepas ni?
Gatal la Mama Yan ajak pergi pantai yang kami pernah singgah masa balik meeting dulu...
Lepas tu tak ingat nama pantai pulak...
Jalan ajelah...
Rasa macam dekat...
Tapi jauh gak la dari Pekan Nenas tu...
Lalu Pontian - Api Api - Air Baloi - Benut - Tampok - Pekan Rengit..Sampai akhirnya..
Itupun siap tanya kat cashier stesen minyak.

nak buat macam mana ye anak anak..
Mama dengan ayah betul betul busy minggu korang cuti sekolah ni..
Sampai memang tak sempat nak bawa makan angin.
Tengok Boboiboy hari tu pun..
beli tiket online,
Datang ngam ngam beli popcorn, ambil gambar, terus masuk...
Lepas habis movie,tu terus balik..takde singgah minggah..

Semalam..walaupun busy...
Siapkan kerja yang urgent laju-laju,
Lepas tu, terus bawa anak keluar.

Pantai ni tak sesuai nak mandi...
Takat lari lari main buih sabun boleh la...
hahaha...
pulak tu kat situ semalam ada orang tengah berzumba zombie..
meriah betul...
Tapi jujur Mama Yan kata...
Mama Yan geli kot tengok lelaki perempuan berzumba campur campur...
Cuci mata betul lelaki lelaki kat sekitar tu...
nak berzumba juga? oklah....tolongla pakai baju yang labuh sikit atau cari seluar yang ada skirt tu...
bergegau gegau montot memasing *facepalm*
Ok..abaikanlah mereka...Dah jadi mengumpat pulak Mama Yan.
Baik layan anak anak...

kebenarannnnn...sentiasa takut bini...
Eh...caption tiada kena mengena dengan gambar ye

ala seronoknya adik Mijan...first time ambik angin laut...

Suka la budak kecik ni...jarang jarang dia dapat keluar rumah.

Nak buat gambar lompat lompat..hapa sekeping pun tak jadi...
tak larat nak lompat...hahaha

Muka toya...sebab ayah cakap jangan pergi kat tempat berair...pergi juga.
tu kaki dia kena lumpur pasir hitam... 

Sekeping je yang jadi...hahaha
Tapi sayang..latar belakangnya gelap...sama warna dengan baju

Kutip kulit kerang...banyak yang unik dan cantik cantik

Air tengah surut...boleh la turun main main kat bawah batu ni..

2 comments:

Warisan Petani said...

Sayangnya tak sesuai mandi laut kat Punggur.

Sunah Sakura said...

nanti bawakk la diorang mandi dekat batu layar keee...air papan keee

Klik! Klik!

Post Terhangat