Hentikan pembelian panik...





Tapi semalam Mama Yan membeli belah juga...
Sebab memang dah jadi rutin anak anak balik kampung time cuti sekolah,
Tak terfikir pulak pasal pembelian panik ni.. 
Cuma rumah mak mentua kat felcra..
So agak jauh ke dalam la sikit...
Kalau barang habis...
Kesian pulak mak mentua nak cari barang²..
Lebih² lagi kalau barang makan anak anak yang habis...

Masa kat Billion Segamat semalam,
Tak ramai orang pun...
Ada beberapa family je...
So takdelah panik sangat tengok orang panik..
Hehehe




5 Comments

  1. semoga dipermudahkan segala urusan kita dalam membendung penularan wabak penyakit covid-19 ni. aamiin

    ReplyDelete
  2. harapnya pasaraya kt umah tu cecepat topupla apa yang abis, entah pelik yg jenis panik ni beli sampai 2 troli terus... bukan tak boleh kuar beli lain masa kot...

    ReplyDelete
  3. Tdi sy dgn mama pun turun beli brg keperluan mcm biasa .. mmg ramai gila org borong barang utk stok.. huhu.. Sepanjang kat supermaket risau ja sbb ramai org..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah tak terjebak...baru tengahari tadi housemate pergi beli barang kat maslee..cuma harga barang naik sikit...

    ReplyDelete
  5. Samalah.. Tak adalah panik membeli pun.. Sebab memnag dah sampai masa tambah barang rumah kan.. Jadinya tambah jelah mana yang patut.. Tak adalah beli sebanyak-banyaknya.. Lepas tu tak guna.. lagi sedih kalau macam tu..

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...