I will follow youuu....

Sunday, March 1, 2020

PIBG dan IKEA

Semalam,
Sekolah anak ada mesyuarat Agung PIBG dan Muafakat Ibu Bapa dan Guru.
Pergilah ke sekolah anak...
Majlis start 8.30 pagi. 
Pukul 9 baru sampai...hehehe...
Standard la...
Masa sampai...
Guru besar tengah berucap.
Ingatkan yang datang ramai...rupanya...
Kerusi kat belakang je yang penuh.
Kerusi depan depan...
Lompong....
Eh bukan kerusi...
Bangku.

Bangku depan Mama Yan ni..lengang...
Penerima hadiah UPSR 2019 je tu yang duduk


Oleh kerana tak ramai yang datang...
So, merasa la Mama Yan dapat hadiah cabutan bertuah.
Hadiah sabun basuh Anchor...hahaha...
Pun boleh...
Rezeki anak anak...

Lepas habis mesyurat PIBG..
Pergi kelas anak anak pula...
Bermuafakat dengan guru guru dan ibu bapa lain dalam kelas anak tu...
Bentuk AJK dan bentangkan apa aktiviti yang nak dibuat...
Hujung minggu akam datang ni,
Ada projek keceriaan kelas dan pembaikan perabot rosak kat kelas anak darjah 1..
Kelas anak MY yang darjah 5,
Tak boleh bentuk AJK,
3 orang ibu je yang hadir...hahaha

Meja kerusi pun bagai nak roboh. Aiyaa...
Tahun akan datang Mama Yan nak bagi usul PIBG,
Mesyuarat Agong PIBG pakai la kerusi ada penyandar,
2 jam duduk bangku kantin,
Cekang pinggang...hahaha...

Lepas balik tu meeting PIBG...Mama Yan ajak suami pergi IKEA...
Yeayyy....
Berjaya shopping IKEA akhirnya...
Walaupun tercangak cangak sebab tak faham sistem pembelian kat sana...
Berjaya jugak la akhirnya...

Percubaan pertama...
Malu malu lagi nak memilih...
Tengok la nanti...
Kalau dah expert...
Siap buat kad IKEA bagai...
Tak sabar dah ni...
Hahahaha...

5 comments:

Warisan Petani said...

kesian tenguk kerusi budak2 tu
uzurnya

Wak Lat said...

tahniah dpt càbutan bertuah mak tuuh.. jimat xyah beli sabun cuci sèbulan.. :p

Sha Mohamed said...

semoga ada bantuan dan peruntukkan untuk sekolah anak mama yan.. Daif sangat dah rupa meja dan kerusi tu.. huhuhu..

mama tisya said...

uzur btul kerusi meja tu

Sunah Sakura said...

syok bila event ada cabutan bertuah, orangnya tak ramai...keberangkalian nak dapat hadiah tu besar..hahahaha

Klik! Klik!

Anugerah Entry Popular