Showing posts with the label Buku resipiShow all
Kuey teow goreng
Pin it

Kuey teow goreng antara salah satu makanan kegemaran Mama Yan.. Suka sangat kuey teow goreng ni tau.. Tak tau nak describe macam mana dia punya suka tu.. Tak kisah la goreng kering ke, goreng berkuah ke, goreng kawah ke.. semua sedappp! Tapi.. kat rumah MY,  MY sorang aje yang suka kuey teow, yang …

Read more
Mi goreng kacukan jawa
Pin it

Kadang kadang sampai tak tahu nak masakkan apa anak anak ni. Memilih sangat makan nya.  Yang nombor 1 makan udang, tapi tak makan sotong. Yang nombor 2, makan sotong, tapi tak makan udang, yang nombor 3 dan 5 makan semua. Yang nombor 2 dan 6, tak makan sotong dan udang.. Mak yang pening. Ni masa ma…

Read more
Cara Simpan Daun Sup
Pin it

Masa tengah ikat daun sup salam plastik aiskrim anak anak nampak... Maka...kecohlah semuanya... "mama buat aiskrim sayur" ''A'ah.. mama buat aiskrim sayur... siapa nakal, mama kasik dia makan aiskrim sayur ni." Daun sup ni beli seikat... baru pakai sekali... lepas tu mas…

Read more
Pulut kuning rendang daging
Pin it

Beras pulut ni abah MY bagi... tak tahulah dah berapa tahun dah tersimpan dalam peti ais rumah MY.. Sampai dah expired pun tahun 2017. tapi sebab bersimpan dalam peti ais, Insyaallah.. masih selamat digunakan.   Kelmarin, first time Mama Yan cuba cuba kukus pulut kuning sendiri. Buat sikit je...dal…

Read more
Buku resipi untuk si anak
Pin it

Koi baru je beli buku... Beli secara online... Sekarang nak tolak twin stroller tu masuk lif pun tersangkut sangkut... Masuk kedai buku takkan nak tinggal kat luar... Lagi satu pula peel budak kembar ni.. Bila stroller bergerak diorang tido... Bila koi berenti je... Terus celik biji mata...…

Read more