Bicara Akademik 2022
Pin it

Hari ni seharian berada di sekolah anak anak menghadiri hari terbuka dan bicara akademik. Penat boleh tahan jugalah.. Mula mula kelas moq dulu, Lepas tu kelas abang. Kat kelas Moq, agak lama juga MY dalam tu berbicara tentang Moq, MY akui akan kekurangan Moq,  Tapi dia ada juga ada kelebihannya. Da…

Read more
Selamat hari lahir kembar
Pin it

Kelmarin genap lapan tahun umur anak kembar MY. Kelahiran mereka lapan tahun lalu mengejutkan seluruh keluarga kami. Dalam adik beradik MY dan suami, Inilah kelahiran kembar yang pertama. Teruja sungguh atok, nenek, serta pakcik makciknya. Kami sambut secara ala kadar je.. Beli sebiji kek dari Bake…

Read more

Selamat hari Jumaat semua pembaca. Hari ni takde entry karangan sendiri. Ni jumpa dalam group whatsapp. Tak tahu nak kreditkan penghargaan pada siapa. Walaubagaimana pun terima kasih ya Emas di sebut 8 kali di dalam Al- Quran 1. Emas dijadikan indah pada pandangan manusia  (A-li' Imraan 3:14)  …

Read more
Resipi Ungkep Ayam
Pin it

Ni antara masakan tradisional masyarakat Jawa.. dan tentulah Mama Yan belajar dari keluarga mentua. Walaupun bapak Mama Yan pun berketurunan Jawa, tapi sebab dah kacuk Melayu, dah kurang dah dia punya kadar kepekatan tu. Mak kepada abah MY keturunan melayu Pahang, jadi masakannya banyak masakan t…

Read more