Mihun versus Suhun

Ilmu selingan hari ni...
oo...suhun lebih baik daripada bihun..
tapi jarangla Mama Yan masak suhun semata mata..
selalu buat campur campur dalam masakan sayur je...

Dalam sambal goreng,
dalam kuah lontong,
dalam sayur tumis air kentang, fucuk dan suhun...
tu jelah...
dalam soto....suhun tu digoreng dalam minyak panas...
fuhhh...
alamak...bulan bulan posa ni cerita pasal makanan pulak..
dah la payah nak cari pasal takde bazar Ramadan.
hmm..
dah la...



4 Comments

  1. Hari ini pn is3 masak suhun campur dengan sayur2.

    ReplyDelete
  2. Patutla orang yang diet pilih suhun untuk ganti makanan berasaskan mee

    ReplyDelete
  3. ooo suhun lagi baik dari bihun ekkk...tapi tak pernah nampak orang goreng suhun buat macam bihun goreng..haha

    ReplyDelete
  4. kat bangkok ari tu, aida makan suhun goreng.
    first time! sedap sgt, Yan.

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...