Saturday, February 2, 2019

Kisah awal tahun


Alhamdullillah...dah sebulan kita melalui tahun 2019. 
Mama Yan dah kurang update Fecebook,
Tapi tetap skroll Facebook utk melihat gosip gosip dan membawangs.

Okay...jejoms kita semak...
Sama tak berita viral di newsfeed kita

 1. Elfira selamat bernikah dengan pilihan hatinya.
Tapi Habib Jewels salah throwback gambar untuk ucapan pengantin baru.
 Diletaknya gambar Elfira bertunang dengan Pian...
Halah..halah....sian Pian


2. Kes finalist dan juara dewi remaja berpesta arak dan ditarik semula kejuaraan.
Malahan dilarang sama sekali menggunakan 'finalist dewi remaja'.
Alhamdulillah kerana sehingga ke saat ini masih dilindungi Allah drpd berkunjung ke kelab malam.
Masih lagi pahat berbunyi apabila para bekas finalist mencari cari,
Siapakah yang menjadi dalang penyebaran gambar tersebut.
Sendiri kena ingat dik...
Zaman sekarang kat mana mana pun ada kamera,
Silap langkah walaupun setapak, viral terus.

3. Kumpulan Caliph Buskers buat mashup lagu lagu yang berjaya ke Final AJL
Rata rata ramai yang terkejut kebolehan vokal Nadira..



4. Kes Ipc batal Malaysia sebagai tuan rumah. 
Ini berikutan dengan prinsip tegas PM melarang atlit Israel masuk ke Malaysia
Diskriminasi katanya..cehhh!
Ini solidariti kpd Palestin laaa.
Saya bangga walaupun masih makan mekdi sekali sekala.


5. Emma Maembong kantoi bercuti dan freehair dalam gambar dengan abang kpd seorang menteri.
Macam mana gambar peribadi korang boleh terlepas ke tatapan umum?
Korang letak kat mana?
Pasni jaga elok elok ye...
Jaga diri...jaga peribadi...jaga aurat dan batas pergaulan juga.

Lepas tu keluar pula rumours,
katanya diorang dah bernikah.
Alhamdulillah kalau betul dah bernikah.
tapi kalau belum,
cepat cepat la halalkan

6. Kisah Ustazah hilang.
Lepas tu ditemui di Kuala Kangsar.
Kemurungan akibat ulang alik sekolah dan rumah yang jauh katanya.

7. Penyanyi bergenre nasyid Suhaimi Saad aka suami Ina Naim tak bagi anak sekolah dan menolak vaksin.
Tak percaya kepada sistem pendidikan negara &
tak percaya kepada vaksin, katanya.
bagi Mama Yan,
kalau sekalipun tak percaya dan menolak,
tak perlu war-warkan plan kita kepada orang,
kita diam-diam saja.
Kalau ada orang tanya
"Saya ada perancangan saya sendiri"
Ramai je orang homeschool anak anak mereka.
Bertaki dengan orang Malaysia,
sampai kucing bertanduk pun tak habis.

8. Pokok petai menangis!
hahaha...
doktor bagi ubat kemain lagi korang buang,
air kencing serangga pulak pergi tadah minum.

9. Datin Shahida D'Herbs dan suami serahkan semula anak angkatnya kepada ibu kandung.
takleh baca sangat kisah ni.
nak nangis sama.

10. Linda Rafar mahu saman 100 netizen.
Ha...lain kali jaga hati, mulut dan lidah.
daripada mengeji orang,
baik skrol laju-lahu.




 11. Pertabalan Tengku Mahkota Pahang Tengku Abdullah Sultan Ahmad Syah sebagai Sultan Pahang, 
dan anakandanya Tengku hassanal Ibrahim Alam Shah Al-Sultan Abdullah dilantik menjadi Tengku Mahkota yang baru. Wahhh...meletop la ovari gadis gadis.



12. Al-Sultan Abdullah Ri'ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah Sultan Ahmad Shah yang dipilih sebagai Yang di-Pertuan Agong Ke-16.
Daulat Tuanku!



No comments:

Klik! Klik!

Post Terhangat