Thursday, August 1, 2019

Kisah seram malam Juma'at

Mama Yan kannn...
Dah banyak kali baca dah sebenarnya status orang ni...
Tapi lepas baca...
Tetap nak terketawa...
Memanglah tak baik ketawakan kalau orang silap ejaan...
Mama Yan pun banyak typo tulis blog sebab menaip kat hendphone kan...
Keypad nya kecik...
Jari Mama Yan pula chubby chubby...montok montok gituuu...
Tapi ni cerita seram boleh jadi tak seram tengok dia punya typo ni...




Pengalaman Malam Juma'at. perjalanan dari Masai
ke Mersing sambik menyanyu, lbh kutang 1jam lbh pjakanan. Lps Sungai Ara tetiba mcm abes minyak enjin van mati, sy trs bwa ke tepi brenti. dr atas
turun hitam menutup crmin hdapan. ingtkn awan tebal, tp bau wangi sgt2, dgn angin sejuk mcm air batu. lidah rasa keras nak mungucap. hnya blh dlm hati Allahuakbar. mcm bntuk rambut bejuntai
hitam pnjang, tapi hnya sekekip mata trs hikang dr pndangan. bru nmpk cahya lori dr arah btntabgan naik bukit. jantung bedugup kaju. Tuhan je yg tahu cmbe keadaan tajut nya sya. trs stat van, pelik
hidup plk. smpat toleh ke kiri nampak jubor lama
dgn batu nisan, trs memucut van tekan minyak
mcm nk terbang lajuuu.. xbrnti sy baca ayat kurusi. dan ayat2 apa2 yg hafal di baca. Alhamdulillah
smpi jamakuan baru agk lega.. mgkin sbb sy menyanyi2 ketija memandu sbb tu di uji. #lupabacadoa
 #syaitandanjin
lain kaki sblm mrnaiki knderaan baca lh do'a duku.

5 comments:

Warisan Petani said...

Sampai typo ada wording jadi maksud lain.
Tapi fahamlah jalan ceritanya.

Cik Suerin said...

🤣🤣🤣

Sunah Sakura said...

bahahahhahahahhah teruk benar typo nya tu..mungkin takut sangat terus taip lepas kejadian...jubor pun jubor lah...ehhhhhhhhh

ShirVen said...

🤣🤣🤣🤣🤣 memang tak boleh tahan gelak dgn typo dia ni. Cerita seram jadi kelakar sis baca. Aduhaiii 😅😅😅

Sha Mohamed said...

mengekek sha gelak.. maaflah.. typo tu buat cerita seram jadi kelakar.. hehehe..

Klik! Klik!

Post Terhangat