I will follow youuu....

Saturday, May 30, 2020

Jom beli pokok


Pagi hari Sabtu yang mulia ini...
Lepas sarapan sarapan...
Mama Yan ajak suami pergi nursery pokok...
Nak beli tanah dalam 2 ke 3 kampit...
Sebab repotting pokok alae vera Mama Yan yang dan melimpah keluar pasu. 
Ingat nak pecah pecahkan anak anak pokok aloe vera tu ke pasu lain...
Memang niat nak cari tanah aje...
So kami pergi nursery dekat jalan Skudai - Pontian ni...
Sebelum sampai Pekan Nanas, 
Nursery ni sebelah kiri...

Ni entry part 1...
Internet hari ni lebih perlahan daripada siput.
So, tak dapat nak mengarang mahupun upload gambar sepuasnya. 
Ini aja lah yang mampu untuk hari ni...
Tu pun dari tengahari tadi berusaha gigih...


Nursery ni memang sangat luas...
Puas la merayap tengok pokok pokok dalam tu...
Rasa nak pergi lagi nanti...hahaha

Macam macam pokok ada..

Aglonema Lipstick

Yang ni ambik 1 pokok aje

Aglaonema Stardust

Pokok ni ada bunga rupanya..

Nama pokok ni Not for sale agaknya

sansevieria superba green

Kamboja Cina...RM500...tengok aje laaa

Yang ni sebahagian....
Suami Mama Yan belum habis memilih....
Mama Yan dah duduk menunggu sambil upload gambar kat blog....


2 comments:

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Selamat Bertani Yan..
Eh!. Berlanskap.
Dah tanam nanti jgn lupa upload.

NA said...

Seronok cuci mata tengok pokok-pokok bunga.

Klik! Klik!

Anugerah Entry Popular