Wednesday, April 10, 2019

Kebun Kampung Sekijang

Alhamdulillah...
Sikit sikit la kita mengumpul untuk anak-anak
ni semua aset untuk diorang,
entah camnelah keadaan ekonomi Malaysia masa anak anak kita dah besar nanti kan..
ni 2 ekar RM80k.

Kebun ni dah ditanam dengan anak pokok sawit dalam 140 pokok,
tapi belum habis dibersihkan sepenuhnya
pokok2 kayu mati bergelimpangan sana sini

Hari tu dapat singgah kejap je,
dapat la bakar tiga rumpun je kayu2 yang dah dikumpulkan abang ipar
Nak harap kitorang berdua, tak sempat
anak-anak pulak, kecik lagi.

Muka Mama Yan dah besar pinggan dah tu, Suami dah tak nampak
terlindung dek guni jalur depan ni...hahaha


bawa anak anak sekali, susah betul nak kawal, sibuk nak main api
angin bukan main kuat kat sini

kebun atas bukit, tonggek nak panjat. 

Lori hantar kayu kayaun dan tong air untuk buat pondok kat sini


3 comments:

Warisan Petani said...

Selamat berkebun

Miss Mirror a.k.a Sam said...

Syabas Yan..
Pelaburan yg bijak ni.

OKje said...

Muda muda dah dapat beli kebun ....tumpang seronok pun jadiklah hihi...
Sementara nak besar pokok kelapa sawit tu harapnya harga dah naiklah kan

Klik! Klik!

Post Terhangat