I will follow youuu....

Friday, January 31, 2020

Air Fryer yeayyy

Alhamdulillah...
Terima kasih Ya Allah kerana mengurniakan rezeki yang banyak kepada kami...
Terima kasih Ya Allah kerana membuka hati suami untuk beli air fryer ni..
Dah lama sangat nak beli..
Tapi tangguh tangguh la lagi..
tapi kali ni..
dah tak boleh tangguh lagi dahhh...

Pertama,
kadar kolestrol Mama Yan tak berkurangan pun walaupun makan makanan tambahan dan ubat klinik.
So kena ambil langkah jaga makan..
no deep frying guna minyak banyak banyak.
guna air fryer boleh kot...

Kedua,
pagi pagi tak sempat nak sediakan sarapan dan bekal.
nak menghadap kuali lagi..
Sekarang jarak rumah dan sekolah agak jauh..
tak macam dulu keluar pagar rumah terus nampak sekolah.

Ketiga,
nak masak tengahari pun tak sempat.
masak awal awal kang sejuk pulak.
gap masa nak ambil anak tadika, anak sekolah kebangsaan, dan hantar anak sekolah agama dekat dekat sangat.
kelam kabut Mama Yan...

so dengan adanya Air Fryer ni..
Harapannya..
Dapatlah membantu meringankan kekalutan Mama Yan menguruskan keluarga
dan juga jaga pemakanan.

Harga?
Beli di Lionmas Pontian.
ada 2 pilihan je masa ni..
1 jenama khind, nampak kecik sangat.
walaupun murah...tapi muat nuget 5 - 6 ketul je buat apa...
so ambikla yang ni...
Harga sebenar dia kata dalam 700 lebih..
ada promotion sekarang ni...
so harga jadi RM499.00

Berpusing pusing cari kedai elektrik kat Pekan Nanas,
semuanya tutup sebab hujung minggu lepas masih ramai yang cuti tahun baru cina...
So pergi bandar Pontian..
Jumpa Lionmas je..
belasahla...

Dah selamat dah guna beberapa kali sepanjang minggu ni.
InsyaAllah akan digunakan selalu.
hihihi..
Suami Mama Yan ni..
konsep dia...
dah beli...
Jangan tak pakai...
Pakai sampai rosak takpe...
So beli apapun..pakai je..
Jangan sayang sayang..
Nanti susah nak minta baru.
Kalau rosak, cepat dapat boleh dapat yang baru yang lagu haptudet.

Sekian wassalam




Tombol pemasa dengan suhu dia...main pulas pulas je...
 
Dapat free loyang. tapi kecik je loyang nya ni...

8 comments:

Umi Nazrah said...

InshaAllah ikhtiar selagi boleh 💪

norhidana said...

bestnya MY, dana pun memang ada impian nak beli seekor ni heheh... tengah kumpul duit

lionmas pontian tu la dana belikan petiais kat umah kampung, belikan barang letrik lain... suka situ sebab selalu ada promo dan boleh tawar harga...

memang memudahkan ada air fryer niih kan MY, tak risau nk suruh anak masak apa-apa sebab masuk je dalam tu dan biarkan nanti dah masak bunyi

Puan Hazel said...

Samalah kita mama yan. Sejak ada air fryer ni makin rajin haha... Sebab senang sgt nak menggoreng apa2 masuk dlm ni je. Ting...ting siap!

Sunah Sakura said...

sama macam housemate saya punya, tapi dia punya hitam...

ShirVen said...

salah satu brg electrik yg nak beli tapi tak terbeli2
hahahaa

mama tisya said...

skarang dh murah air fryer..dlu2 ribu2..kt umh mertua ada juga..slalu juga guna

arysha_fayyadh said...

beessstttt kan pakai AF ni
dah la sihat
memudahkan
menjimatkan masa

adianiez AIDA said...

wah. ber air fryer dah.
aida ada juga, philips juga, Yan.
best.
wah, free loyang. terbaik.boleh bake dlm air fryer tu.
kecik sebab muat2 air fryer tu kan, Yan.

Klik! Klik!

Anugerah Entry Popular