Bercucuk tanam lagi..

Saja saja bawa anak buat aktiviti keluar peluh petang petang...
Tanam jagung dan tanam ubi kayu..
Tak banyak pun... 
1 Paket aje benih jagungnya...
Jadi la buat seronok seronok...

walaupun bercucuk tanamnya tak seberapa,
Haruslah ada slot fotografi kan..
Buat kenangan hari tua mama dan ayah nanti...

5 daripada 6 orang anak kami. Yang kecik sekali takleh bawa. tak jadi kerja nanti.

Ayah buatkan lubang, anak anak masukkan benih dan tutup lubang.
Sekarang tengah hujan aje tiap hari. Takyah siram. 


Pakai benih jagung ni. Satu paket aje. Entah la berapa banyak benih dalam nya, tak perasan pula.

Selain tanam jagung, tanam ubi kayu juga. 



8 Comments

  1. Wah syok banyak askar tolong berkebun.haa

    ReplyDelete
  2. Wah seronoknya ada aktiviti bersama anak2 mcm ni, menanam minat berbakti kpd tanah gitu

    ReplyDelete
  3. Tanam satu paket jagung, banyak nanti keluar hasilnya. Bagus aktiviti begini, keluarkan peluh dan menyihatkan.

    ReplyDelete
  4. bestnya, mesti tak sabar nk tunggu keluar benihnya tu

    ReplyDelete
  5. Bila keluar hasilnya puas makan..
    Bukan senang nak dapat peluang beraktiviti begini kan mama yan..

    ReplyDelete
  6. seronok nyer, Yan.
    ada tanah. berbudi kpd tanah :)
    anak-anak pun bantu, esok diorang da besar, boleh diorang imbau kenangan manis ni kan. terbaik :)

    ReplyDelete
  7. Seronok bila ramai2 join buat macam ni. Sambil ajar anak2 bercucuk tanam sambil tu bergembira buat aktiviti bersama. Tak sabar tunggu hasilnya!

    ReplyDelete
  8. Bagus juga ada aktiviti . Kanak2 sekaranglan asyik main game je . Adakan aktiviti macam ni seronok juga . At least dapat tambah ilmu

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...