Showing posts with the label jajanShow all
Jajan jamuan
Pin it

Nak dimakan, tak yakin, nak dibuang, kufur nikmat pula. Cubalah kalau bagi jajan untuk goodies bag ni pilih pilih sikit isiannya.. Bukan minta Ferrero Rocher atau Daim mahupun Patchi.. Cuma carilah yang lambang halal Jakimnya besar-besar sikit... ni dengan tulisan melayu takde... entah apa bahan ya…

Read more
Pembikinan Kerepek Ubi Kayu
Pin it

Suami cabut ubi kayu kat kebun.  Alhamdulillah... Ada la sikit hasilnya... Nak bagi orang pun..tak tau nak bagi siapa. Lagipun ubinya dah tua tua sangat. Segan nak bagi orang. Jadi kami buat kerepek aje lah. Pokok ubi ni dah ada dari mula mula kami beli kebun. Isinya dah berkayu Bila rebus.. Dah be…

Read more
Erti Jajan (Makanan ringan / Junkfood)
Pin it

PU Rahmat Ikhsan ni, dia sering mengikuti misi misi kemanusiaan, walaupun sepatutnya mereka berikan bantuan makanan dan perubatan kerana itu keperluan, tetapi, Kenapa mereka tetap sedekahkan coklat dan gula-gula? kerana sebuah senyuman? Ok...kat bawah ni ada kisahnya... Ter…

Read more