Monday, April 29, 2019

Beyblade Burst Tournament

Kesian anak anak zaman sekarang....
Jauh betul rupa "gasing" berevolusi dalam masa 30 tahun ye...
Dulu2 main atas gelanggang tanah...sekarang ada stadium plastik...
Lagi 30 tahun..
Entah macam mana lah rupa permainan kanak kanak agaknya...

Ni throwback minggu minggu lepas punya weekend.
Saja saja suruh anak anak masuk pertandingan Bey Blade anjuran AEON Taman Universiti,
Mula mula Mama Yan daftarkan nama anak dari anak nombor 1 sampai nombor 5..
haaa...
peserta 16 orang je...nama anak MY sampai 5 orang...
Lepastu, cakap kat adik Mama Yan yang kerja kat situ,
Daftar 2 orang ajelah...yang nombor 1 dan nombor 2 aje...
Kesian pulak... anak orang lain pun nak masuk juga...


Hari pertandingan tu...
Mama Yan bawa yang nombor 1, 2 dan 3.
Yang nombor 4, 5 dan 6 terpaksa la tinggal.
Ramai ramai kang tak terhandle pula Mama Yan.

Tema team kami ialah JDT...hahaha..
hilang keRauban Mama Yan.


Happy la si sepet ni dapat ikut. 
Tapi dia tak masuk bertanding pun.

Kat rumah selalu main dalam dulang aje.

Tak menang pun...
Abang kalah teruk sebab 1st round tu dia bertarung dengan juara.
Budak tu punya siap ada frame pemberat.
Dan harganya bukanlah 20 ringgit kot...

Oklah...tak dapat tempat pun takpe...
Dapat juga goodie bags.
Mama pun dapat tumpang sekaki....
Mama suka....mama sukaaaa...


Walaupun masing masing sedikit kecewa...
Mama Yan bagitau...
Mama bukan suruh korang menang bawa balik hadiah juta juta...
Cuma nak korang jadi berani...jadi kuat terima kekalahan... 
Mama nak korang pandai bergaul dan berkawan..
Ni asyik terbaring atas sofa tengok katun...
Tak sihat langsung aktiviti.

Yang datang pun....semua dengan mak bapak...
Yelah...semua bawah umur lagi kan...
Siap ada dengan atok nenek bagai tengok cucu bertarung beyblade.
Mak mak pun bersembang sesama sendiri tentang kegilaan anak anak dengan gasing beyblade ni...
Rupanya bukan anak aje...
Ada juga bapak bapak yang join...
Sanggup beli yang original...hahaha...
Hebat sungguh penangan beyblade burst evolution ni

Hari tu Mama Yan beli juga stadiumnya tu...
Mana tahan tengok dulang, besen, pinggan semua keluar beramai ramai tengah rumah tu jadi stadium...
Lepas tu...
Dah main semua tak reti simpan.
Huahahaha...
Memang menempah kemarahan mama ajelah...
dah tu adik Mirzan, asik mengacau.
orang tengah bertarung,
dia boleh bersila dalam dulang tu...
Boleh la ye anak anak..
daripada main tab aje...
beyblade pun beyblade lahhh






3 comments:

norhidana said...

wahhhh siap ada perlawanan lg yek... masa ni lah blh asah bakat n skill terpendam tu kan

ajumohit said...

aku pun suka gak main ngan bebudak ni yan, jadi ralit kita dibuatnya

Sha Mohamed said...

Aktiviti yang menarik.. Dapatlah mereka belajar tentang kalah dan menang serta berjumpa kawan baru kan sis..

Lazada

Post Terhangat