Thursday, September 19, 2019

Bawa Mak Shoping

Semalam petang Mama Yan bawa mak keluar shopping kejap.
Memang tengah sibuk sekarang ni...
Selit selit masa sikitlah...

Mama Yan dah lama sangat berhajat nak bawa mak pergi beli sandal kat Medifeet kat baris Jakel BBU tu...
So semalam berkobar kobar nak bawa mak ke sana...

Mula mula bawa mak pergi Angsana...
Carikan jajan untuk bawa balik Raub.
Buat buah tangan untuk abah,
Takkan balik lenggang kangkung aje...

Lepas pergi Angsana,
Pergi la kat UDA Business Centre tu...
Pergi kedai Medifeet,
Tengah rehat pulak...
Rehat dari pukul 2 sampai 3 petang...
Oklah...
Pergi Ariani dulu...
Tengok tengok tudung...
Mama Yan pun first time masuk Galeri Ariani...
Hihihi...
Satu satunya tudung Ariani yang ada...
Kawan yang hadiahkan.

Gambar kenangan mak kat dalam Ariani...
Suruh mak pilih...
Tapi mak asyik melingas tengok harga sampai taknak pilih apa apa...
Mama Yan la yang pilihkan...
Mama Yan sambau juga untuk mak mertua...

Satu beg untuk mak Pahang,
Satu beg untuk mak Johor,
Sekali sekala shopping untuk wali keramat...
Kalau Mama Yan...
Pasar malam pun jadi.. hihihi

Masa nak bayar tu...
Sempat la Mama Yan buat kad ahli Ariani...
Hahaha..
Entah bila nak gunakan lagi...

Keluar dari Ariani,
Sambung gi Jakel...
Kekonon cari kain langsir...
Tapi takde yg menarik hati...
Sebab tak banyak pilihan..
Banyak kain lycra dan kain lerang besar...

Keluar dari Ariani..
Ada sebiji kereta tu minta pnjam bateri kereta untuk jumper sbb bateri kereta dia kong...
Lepas tu..
Dia bagi 20 ringgit...
Puas mama yan tolak...
Yelah...bukan luak pun bateri kereta mama yan ni...
Dia bagi juga...siap cakap..
Untuk mak...
Ok..mengalah la...
Rezeki mak takkan kita nak tolak kann

Yang ni pulak lepas hantar mak ke Aeon Taman Universiti...
Adik cuti hari ni...
Dia pun nak bawa mak jalan jalan juga...

Tumpang ambil gambar depan Poh Kong...
Nak belikan...
Belum ada bajet Poh Kong lagi...
Hihihi...

Mak tak boleh lama lama kat JB..
Sbb abah pun tak sihat...
Lepas ni...entah bila lagi mak datang rumah Mama Yan...
Semoga mak dan abah kuat dan sihat untuk datang JB lagi lepas ni...aaminn


12 comments:

NiniHanini said...

Saya pun pakai Medifeet hehe sebab selesa sangat. Semoga parents kita sentiasa sihat walafiat dan dipanjangkan umur aamiin.

Nini singgah sini. Jemput join giveaway kalau berminat :3

https://itsninisblog.blogspot.com/2019/09/sayonara-stationery-giveaway-by.html

Sunah Sakura said...

alhamdulillah...seronok bila kita dapat bagi hadiah kepada orang tua...saya pun kalo tiap kali raya, mesti nak belikan sesuatu untu mak dan mak mertua..yang special sikit..diri sendiri yang tak berapa nak special pun tak apa...bukan selalu dapat buat diorang gembira kan...

Warisan Petani said...

Selagai ada hayat mereka,
kita patut menggembirakan dan membahagiakan meraka

norhidana said...

jadi tak beli kan sandal kt medifeet tuh mama yan? kadang teringin nengok kasut kt medifeet tu tp tak sempat je.

biasalah mak kita kalau kita suruh pilih dia mesti nk tgk harga, kalau mahal mesti tak nak... kita ni kadang teringin nk belikan buat hadiah dia pun ssh, kene beli dulu baru bagi, dia akan pakai jugak bila dh dibelikan

murah rezeki mama yan yek, tolong org dpt rezeki duit pulak ye... syukur
Dah nk baalik kg semula yek, tp kan walaupun sekejap rasa seronok bila dpt habiskan masa ajak pi jalan2 n supink barang dgn mak ni kn

Sheila Arshad said...

orang tua gitulah kan..

mama ammi pun gitu. bila suruh dia pilih je baju or barang personal yg dia nak...dia belek harga pastu kata taknak sebab mahal.

AzianKhalil said...

Nini> insyaallah akan berkunjung balas.
Sunah> tuan punya badan hentam keromo...tak boleh pakai tudung mahal sbb malas handwash
Wak> Insyaallah...memang nak gembirakan selalu selalu rasanya

AzianKhalil said...

Norhidana> frust jugak...sebab adik asyik telefon tanya bila nak hantar mak kat dia ...lepas tu kelam kabut dan terlupa.
Sheila >kan...tapi tulahh...bukan selalu belanja yg mahal.

Nor Azimah Ali said...

Bestnya boleh bawak mak pi jalan2, belikan barang utk mak, sayu terasa hati ni, akk dah takde peluang tu.
Kirim salam akk kat mak mama yan ye, salam tumpang kasih.

adianiez AIDA said...

pernah skali masuk ariani, mamaYan.
jap je. less than 10 minutes.
belek. tgk tag. belek. tgk tag.
yg menepati citarasa aida, labuhnya sesuai, mahal naw!
maka, berlalu pergi :) hi hi hi hi...

Suria Amanda said...

Kalau shopping ngan mak kalau kita suruh pilih dia mana nak pilih yang mahal- mahal kan...kadang2 tu paksa gak amik..takpe ke..mahal tu..kang along x cukup duit plak...nak tak nak capai jer la..then terus bayar..kalau tunggu dia berkira2 macam tu sampai ke sudah dia tak nak

OKje said...

Nape tak tunjuk tudung...... nak tengok jugak hihi...
Baru belanja mak tudung dah dapat pulangan RM20 lepas ni adalah lagi tu yg berjangkit jangkit kan....
Seronok emak dapat mcm mcm dpd anak kan

Sha Mohamed said...

Sesekali berbelanja buat insan tersayang.. puas hati kan mama yan..

Klik! Klik!

Post Terhangat