Friday, September 13, 2019

Hadiah Tahun Baru 1441 H

Sempena menyambut tahun baru 1441 H ni..
Mama Yan hadiahkan diri sendiri dengan telekung baru...
Buat pemangkin rajin sikit solat Dhuha...
Buat pemangkin rajin sikit solat di awal waktu...hihihi
Mama Yan beli yang bukan berjenama dipatentkan la..
jenama biasa biasa aje,

Beli kat kedai Khalifah...
Kedai Khalifah ni sebelah dengan tadika anak anak aje..
hari hari park depan kedai dia nak ambil anak tadika...
Baru ni la nak singgah membeli..

Kali ni Mama Yan pilih telekung putih je...
ada rukuh bordir yaa..(renda sulam di keliling...)
Harga RM85 sahaja..
Dah bosan pakai telekung berwarna...

Masa nak bayar...
Nampak pulak benda alah ni...
alah...tasbih digital..
comel pulak warna merah jambu..
siap dengan batu tampal merelip relip...
so, belilah...
Tahun baru kan...
konon kan nak memperkemaskan lagi jadual zikir..
kalau boleh nak tambah lagi kuantitinya...
Tapi, asyik tertinggal atas meja opis...
Bila balik pakai jari la jugaaa...
kat opis...
bila dah duduk atas sejadah malas nak bangkit ke meja...
Bila dah bangkit pergi ke meja..
terus sambung kerja dengan telekung sekali...
Sikit punya "rajin' perangai kannn...

sempena kita masih berada di bulan baru dan tahun baru ni...
marilah kita doa sama sama ...
Semoga kita semua dilindungi Allah dari godaan iblis dan syaita,
Semoga kita semua dilindungi dari hawa nafsu jahat, dengki dan iri hati manusia,
dan semoga kita semua dapat memperindahkan lagi ibadah kita kepada Allah...
Aminn...

5 comments:

Mrs. A said...

Amin... Yarabbal Alamin

Sheila Arshad said...

semoga istiqomah solat di awal waktu, solat dhuha, berzikir.

doakan ammi pun sama ye mama yan....banyak lalai ammi ni

Warisan Petani said...

Aamiin

Sha Mohamed said...

Aamiin.. Aamiin..

Sunah Sakura said...

ameen ameen...suka objektif akak hadiahkan diri dengan telekung baru tu

Klik! Klik!

Post Terhangat