Check up kat KK

Hari ni Mama Yan ada kena jumpa doktor...
Biasa la...
Orang banyak penyakit...
Hasil dari ujian darah bulan lepas,
Kolestrol makin tinggi,
Glucose makin tinggi,
So..
Doktor on ubat kolestrol sekali...
Ini menjadikan total ubat yang perlu diambil adalah 3 jenis...
Pagi 2 jenis...
Malam 2 jenis...
Eh..4 pulak?
Aah...sebab metoprolol tu kena makan pagi setengah biji, malam setengah biji..
Redho laaa...

Kemudian...
Doktor kata gula dah atas pagar sangat ni...
Bulan depan ambik darah lagi...
Bulan lagi satu jumpa doktor lagi.
Hihihi...
Kena puasa sikit la ni...
Tak boleh la malam malam ajak suami ngeteh..
Lepas ni nak minum air suam je...
Tak mo minum air manis lagi dah...

Tu...
Dah masuk kategori PESAKIT KRONIK dah...

7 Comments

  1. Mudah2an paras gula dan kolesterolnya dapat dikawal.
    Dah banyak kena pantang makan ni

    ReplyDelete
  2. WP > aah..nak kena pantang makan betul betul dah ni... mula2 sekali kena potong pengambilan gula terus

    ReplyDelete
  3. saya dah lebih setahun tak blood test ni, asyik delay je.
    takut juga sekarang ni memcm penyakit mencintai tubuh kita
    take care sis

    ReplyDelete
  4. Metropolol tu ubat darah tinggi kan..Mak SA dulu makan ubat tu la ni dah tukar ubat lain

    ReplyDelete
  5. Shirven> Cepat cepat buat blood test senang nak ambil precaution.
    SA> aah kak...Metroprolol tu ubat darah tinggi.

    ReplyDelete
  6. erkk ada ek kategori camtu, baru tau ni...uhuhuhu

    sila jaga kesihatan ye kak yan!

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...