Saturday, November 30, 2019

Pondok Gazebo Idaman

2 minggu lepas rasanya...
Suami Mama Yan ajak pergi Tama Hutan Bandar tengok pondok gazebo yang ada...
Nak cari ilham nak buat kat rumah sendiri...
Ya Allah...
Tengahari panas melengit ajak ronda taman,
Siap bawak measuring tape...
Tapi...turun je kereta...
Baru sampai kat sebiji pondok,
Tiba² hujan lebat...
Tersadai la kami menunggu hujan reda...
Macam pasangan bercinta tengah cari port nak bermesra pulak gayanya..

Mama Yan simpan kat sinilah gambar pondok yang menarik.
Sebab dah penuh handphone dah.. 
Nak delete sayang pula..







Nak buat macam yang last ni...
Kayu kayu nak guna untuk buat gazebo ni dah beli dah...
Dah sampai dah kat rumah..
Guna kayu 2nd hand je...
Tapi masih mahal lagi...

Jumlah harga kayu sahaja untuk buat sebiji gazebo
Lom masuk upah dengan bumbung lagi


4 comments:

Warisan Petani said...

Cantik2 belaka

adianiez AIDA said...

impian aida mcm nak bergazebo.
tapi tu la. now bila da pindah, plan nyer berbeza plak.
tak bergazebo.
meja batu jer...
lagipun x besar mana laman tepi aida tu, mamaYan.

Suria Amanda said...

SA pun idamkan Gazebo tapi rumah SA x leh letak la gazebo ni..dah pasang awning..kalau letak depan rumah cantik ni..kalau dapat rumah tepi lagi best kan..banyak ruang..ni rumah SA no 2 dari tepi..

Sunah Sakura said...

waaa boleh la datang picnic rumah akak lepas ni..hahahha

Klik! Klik!

Post Terhangat