Sayang ibuku sayang..

Hari Khamis lepas, Mama Yan sekeluarga balik Raub.
Sebab mak MY jatuh lagi kat rumah...
Tempurung lutut mak pecah...

Hari khamis sampai Raub dah pukul 11 malam.
Biasala..dari JB pukul 3.30 petang...sampai KL sangkut la dalam jammed.
Letih betul rasa sesekali tersangkut dalam jammed.
Acaner la orang yang duduk KL hari² hadap kesesakan jalanraya ye...
Mesti stress gila.

Esoknya...
Masak dan kemas rumah dulu.
Rumah dah macam tongkang pecah...
Tambah lagi kat rumah tu banyak kucing...
Suami Mama Yan pulak ada alahan dengan bulu kucing
Bergaru aje lah dia nanti...
So..kenalah sapu dan mop dulu bersih²...
Masak untuk anak anak...
Sudahnya..
Pukul 12 juga sampai wad.
Mak dengan abah memang tak berapa sihat...
Adik lelaki sorang tu...
Mana reti buat kerja rumah kalau tak disuruh...
Dia sidai baju, angkat baju dan basuh pinggan je..
Sebab menda tu kalau tak buat takde baju dan pinggan pula nak pakai...ahahaha

Abah MY pula,
Ada sikit 'hoader'...
Ni kalau ada masa..Mama Yan tulis sikit²...

Hari Jumaat tu Mama Yan teman mak dari pukul 12 sampai kul 7 je...
Tak bermalam dengan mak pun kat wad..
Anak MY pun kecik² lagi ...
Mak pun kata...takpe..
Mak ok je..

Esoknya...hari Sabtu..
Lepas masak Mama Yan bawa lauk sikit untuk mak.
Tapi hari Sabtu tu...
Kejap je la..
Lagipun adik dan kakak MY dah sampai..
Mama Yan kena balik Johor dah..
Dapat dua malam je kat Raub sebab cuti weekend kan...
Nak pontengkan anak sekolah, si abang tahun ni UPSR..
Susah sikit la nak ponteng² ni..

Semalam...abah call bagitahu...
Abah dah bawa mak balik rumah..
Sebab doktor tak dapat nak jalankan pembetulan lutut mak Mama Yan atas faktor risiko terlalu tinggi..
Darah tinggi, kencing manis, lemah jantung, faktor kecairan darah tak stabil...

Tak tahu la macam mana keadaan seterusnya nanti...
Harap2 takde jangkitan kuman je...
Kalau tak mungkin akan akan ada komplikasi lain pula nanti...

Semoga Allah kurniakan kesembuhan buat mak...
Tunggu cuti sekolah bulan 3 ni nak balik Raub lagi...
Kesian mak dan abah...
Ikutkan hati nak je bawa mak duduk Johor ni...
Tapi orang tua kann...
Duduk seminggu je kat rumah anak dah menggelibas nak balik rumah sendiri...
Kucinglah... pokok la... bunga la... takut tupai masuk rumah la...dan lain lain alasan lagi...

Entry hari ni ada tulisan je... takde gambar.



5 Comments

  1. agak-agak kul bape MY lalu KL tu yek, sini lepas kul 6 memang tak sah kalau tak jem MY oi... hari-hari hadap nak tak nak kene hadap jugak...

    moga mak MY diberi kesembuhan ya, risaunya kita memikirkan ya... lagi lah jauh jugak tu johor dengan raub

    ReplyDelete
  2. Mudah2an dilimpahi kesembuhan dan keafiatan.

    ReplyDelete
  3. Allahu....moga semuanya baik-baik aje...ameen

    ReplyDelete
  4. Allah.. Semoga mak mama yan diberi kesembuhan dan kesihatan yang baik.. Orang tua kan mama yan.. rumah sendiri juga yang selesa.. tak naknya dia duduk rumah anak lama2..

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...