TQ Husband : Samsung Cordless Vacuum

Mama Yan minta suami belikan Cordless Vakum...
Sebabnya...
Rumah sekarang agak luas...
Kabel vakum biasa tu tak sampai... 
Kena pindah soket banyak banyak kali.

jadi suami pun belikan lah..
Jenama Samsung...
Terima kasih suami...

Cantikkan...warna merah..
anak anak cakap maca transformers

Ni bateri dia. kena caj 8 jam sebelum setiap guna

Lepas dah caj bateri tu..
masukkan kat port yang disediakan untuk bateri.


Kalau nak pakai body dia aje pun boleh,
Boleh cabut bagi dia jadi pendek.
Senang sikit la kalau nak vakum kereta kaedahnya


Nampak tu...Boleh cabut konon kononnya...
boleh tambah muncung extension untuk mencapai sudut yang sempit 


Ini tempat sampah dan habuk habuknya dikumpulkan.
Lepas pakai terus kena buang..
sebab bekas habuknya ni kecik sangat sangat...
Sekali sedut... tak muat rambut Mama Yan bergumpal dalam tu...haha

Kuasa sedutan OK...power gak...
Tapi caj 8 jam untuk pakai 30 minit je...hahaha..
macam lipas kudung Mama Yan menyedut habuk...
terlari lari,,terkejar kejar...
sakan berpeluh,
Tapi tetap la tak kurus pun.
So, Mama Yan guna kat bilik atas je...
itupun kadang-kadang tak habis tiga bililk. 
sambung esoknya pulak...hahaha

Rasanya...
yang jenama ni sesuai untuk orang bujang duduk studio kot..
habuk pun tak banyak...
kalau Mama Yan...
Memang tak sesuai sebenarnya...
So nanti kena beli juga yang lain.
Takpela kena tukar soket banyak kali pun...
I rela..

harga tak la mahal sangat..
Dalam RM500 gitu..
Berat pun tak berat mana...
sedang elok lah..
Cuma masalah bateri 30 minit je tahan..
Nanti nak try cari bateri lain kot ada jual.
boleh la bergilir, so dapat la vakum lama sikit...

wassalam
see you next entry...








13 Comments

  1. Wah...beruntungnya dapat vacuum canggih ha...

    ReplyDelete
  2. Tengah mencari jugak cordless vakum ni sebab mcm jenuh nak main pindah soket ,,tapi yg ni tahan 30 minit memang x sempat kalau rumah luas 😂

    ReplyDelete
  3. Alahai sekejap 30 minit.
    Saya pun ada pakai tiada wayar ni tapi selalu guna robot vakum. Vakum sendiri.

    ReplyDelete
  4. Pakai yang guna karen aje senang
    Sambung wayar panjang2

    ReplyDelete
  5. kak ana pun tengah usyaa2 vacuum juga ni :)

    ReplyDelete
  6. ingat nak beli jugak..Tapi harga tak setanding kegunaan nya. kalau 30 minit tu untuk 2 bilik je cukup kat rumah ni. padahal caj beteri 8 jam. Fuh!!berpeluh jugak tu nak buat laju2..

    ReplyDelete
  7. adoi caj bukan main lama tapi guna sekejap je

    ReplyDelete
  8. dah cun dah..tapi nya bateri pula..klo AD asenye masih gigih guna vacum biasa heheh..

    ReplyDelete
  9. bestnya... kita aritu mintak kat edy beli yang vakum cordless sekali rupanya dia udah oder kat shopee tinggal tunggu sampai je tapi vacum yang ada wayar tu... leceh kalau nk vakum bila ada wayar panjang2 nih

    ReplyDelete
  10. ala sekejapnya.. ingat boleh lama2 sket.. nak caj komain lama

    ReplyDelete
  11. syoknyaa kalo cordless camni, kita pun tak payah tercari2 plug yang terdekat..huhu

    ReplyDelete
  12. canggihnya vacuum...hhehe

    https://nasuha-itsmyessay.blogspot.com/2020/08/ada-nak-order-origami-3d.html

    ReplyDelete
  13. Cantiknya warna dia.. memikat mata Sha.. hehehe

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...