Main bayang bayang

Subjek Sains Tahun 2 dah belajar bab cahaya dan bayang-bayang...
Kita dulu dah tahap 2 baru belajar bab ni dalam subjek Alam dan Manusia..
Tinggi betul silibus zaman sekarang..
Nak suruh anak anak jadi Profesor umur 25 tahun ke?







Gambar gambar ni semua diambil masa buat tugasan bayang bayang hari tu...
Tapi hantar sekeping dua je kat cikgu..
Sebab ni kerja sekolah anak yang darjah 2 tu..
Adik kembarnya yang darjah 1 tu...
penari latar aje la kiranya...

Mak bapak pun terpaksa layan aje lah...
Soalan KBAT budak darjah 2 mak sendiri nak kena Google jawapan yang sesuai..
Hadehhh...
Nak bagi jawapan ikut skema mak..
Terbeliak pula biji mata anak nak menyalin jawapan nya nanti..hihihi..

Tapi tu lah..
tak boleh buat apa lah..
kena lah bantu juga anak anak buat tugasan mereka..
kalau tak mereka akan lebih ketinggalan nanti...

Usia sebegini sepatutnya ditekankan tentang pendidikan moral, adab, dan etika..
Bukan asyik dengan teori Sains dan Matematik aje...

Apapun...cuti pertengahan penggal ke dua sudah bermula...
Manyak happy la saiyaaa....
Yeaahuuuu!!!!



 

7 Comments

  1. Slibus budak sekarang advance..
    Beberapa tahun lepas saje duduk tengok buku budak sekolah rendah kat MPH. Seram tengok silibus semua advance. Rasanya Naniey sekolah rendah dulu pun tak belajar lagi benda gitu.

    ReplyDelete
  2. Main bayang bayang time blackout guna lilin. Itulah hiburan masa takde elektrik. Sekarang jadi tugasan. Seronok guna main bayang bayang. Selamat bercuti, Dapatlah mak mak cuti rehat PdPR juga :)

    ReplyDelete
  3. Samalah, anak saya pun suap kena buat video

    ReplyDelete
  4. wahhh pembelajaran anak-anak sekarang advance. kita dulu2 masa blockout saja baru main bayang2 tu pun kena marah nanti mimpi bukan2. hihi

    ReplyDelete
  5. Selamat bercuti sekolah anak2 dan emak2
    bapak2 cuti tak cuti sekolah sama aje

    ReplyDelete
  6. masa kecik dulu selalu main bayang-bayang macam ni , seronok pulak macam2 bentuk yg kita boleh explore melalui bayang2

    ReplyDelete
  7. seronok juga main bayang2 ni...dulu main time tgh blackout hahaaa

    ReplyDelete

Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)