Showing posts with the label pdprShow all
Hadiah PDPR
Pin it

Alhamdulillah.. Murah rezeki anak anak.. Dapat hadiah macam macam sepanjang tempoh PDPR ni... Terima kasih cikgu... Bersusah payah gembirakan hati anak anak murid... Sarah dapat hadiah dari cikgu Ain Natasha sempena kehadiran penuh PDPR Bahasa Inggeris sepanjang bulan Ogos.. Thank you teacher... Ya…

Read more
Main bayang bayang
Pin it

Subjek Sains Tahun 2 dah belajar bab cahaya dan bayang-bayang... Kita dulu dah tahap 2 baru belajar bab ni dalam subjek Alam dan Manusia.. Tinggi betul silibus zaman sekarang.. Nak suruh anak anak jadi Profesor umur 25 tahun ke? Gambar gambar ni semua diambil masa buat tugasan bayang bayang hari tu…

Read more
Wajah Tiga Dimensi - Pendidikan Seni Tahun 1
Pin it

Simpan kat sini buat kenangan PDPR. Kali ni tugasan pendidikan seni visual kena buat wajah 3 dimensi... Belasah la wahai anak... Janji kerja ko siap... Mamanya dah penat nak melayan.. Kerja sendiri yang tak bergerak kesudahannya.. Mama Yan beli banyak butang butang yang comel ni untuk buat Face mas…

Read more
PDPR PSV Tahun 2 - Topeng Serkup Burung Kenek-kenek
Pin it

Topeng serkup untuk kelas PSV Aril. Tajuknya burung kenek-kenek. MY guna kotak koko crunch je.. Ngam ngam kepala Aril. Buka, Terbalikkan, Gam semula, Suruh dia warnakan guna warna air, Fikirlah nak guna warna apa, Dia pilih warna biru gelap... Mama Yan tolong lubangkan untuk bahagian mata tu, kotak…

Read more
Rakaman Tugasan PDPR Anak Sekolah
Pin it

Musim musim PDPR ni..  memang banyak kena buat video tugasan anak anak.. anak anak pula... Bila nak buat rakaman je... terus gugup.. Padahal sebelum tu dah elok elok hafal skrip.. Dah lancar membaca... Bila kita 1...2...3... action! Terus gagap... suara tak keluar.. adohai la anak... Apsal ikut ma…

Read more
Tugasan Pendidikan Seni Visual
Pin it

Walaupun tak berapa penting nak dibanding dengan subjek Matematik, Sains dan Pendidikan Islam, Mama Yan tetap minta anak anak siapkan tugasan Pendidikan Seni Visual diorang, Subjek PSV boleh la buat release tension MY dan anak anak menghadap tugasan yang berat berat tu... Mamanya pun join sekali ka…

Read more
PdPR Hari Pertama
Pin it

Hari ni hari pertama persekolahan dari rumah untuk sesi 2021.. Aiyoo... manyak tension la MY... Ajar Aril sorang je dari pukul 10 sampai 12... berenti masak jap. suruh abang dia ganti. Pukul 1 suruh dia makan dan rehat dulu. Pukul 2.30 , Mama Yan sambung balik ajar dia sampai pukul 4.. lepas tu bar…

Read more
Homemade Play Dough
Pin it

Balik kerja semalam, gagahkan diri buat aktiviti utk budak2 ni. Asik tgk kartun aje.Jumpa kat majalah Pa & Ma Bulan Februari ari tu...kiranya dah berbulan la berangan nak menggentel benda alah ni. Bahan-bahannya adalah 2 cawan tepung gandum 2 sudu besar serbuk cream of tar tar suku cawan …

Read more