Tuesday, July 30, 2019

Blogger Challenge No. 14 - Do you love your job?

hmm...
susah nak cakap..
Takde la love sesangat pun sebenarnya..
Tapi bila kita tiada pilihan yang banyak...
Cintailah peluang yang terbentang depan mata.

Bila dah tersilap ambil course masa study,
Dah payah nak reverse dah..
kalau nak reverse,
nak kena bermula dari bawah.
Bukan lah mudah kita nak bermula bidang baru dari bawah sebenarnya.

Dengan zero knowledge, zero experience, zero modal...
perit juga..
Dah banyak kali Mama Yan cuba nak beralih arah..
Tapi pusing pusing pusing...
ke arah yang sama juga terhentinya.

Suka ke...tak suka ke...
Tunaikanlah tanggungjawab kita pada pekerjaan kita...
Itu adalah amanah yang dipertangggungjawabkan pada kita okay..


2 comments:

Nurulatika Yunus said...

Betul tu.. apa pun pasti ada hikmahnya suka atau tidak :)

Sha Mohamed said...

setuju.. mungkin itu yang tertulis buat kita kan mama yan..

Klik! Klik!

Post Terhangat