Tuesday, July 30, 2019

Blogger Challenge No.13 - Three things that cross your mind a lot!

Sebenarnya, tak berapa faham soalan ni..
maklumla...soalan orang putih..
bahasa orang putihnya dah berkarat karat...

apa benda yang paling kerap terlintas di fikiran?
itu kot...
Entahla ye..
Tak boleh nak jujur sangat jawab kat sini...
kahkahkah..
mana tau ada stalker pula kang...

First...
Apa nak buat sarapan dan bekal anak anak pagi esok?

Second...
Apa nak masakkan anak anak tengahari ni?

Third...
Apa nak masak untuk makan malam ni?

tiap waktu berlegar dalam kepala..
Tiap hari nak fikir menu apa yang nak dimasak..
Yang anak anak tak makan pedas...
Yang mak pak, kalau takde pedas sikit sikit..
Tak lalu nak makan..
Kena fikir dua jenis lauk, 1 pedas, 1 tak pedas,

pernah dengar sorang kawan opis lama membebel pasal anak..
Dia cakap kat anak dia
"Dulu mama susah susah masak sampai dua lauk dok layan tekak korang..
lepas  korang dah menikah bini masak apa pun...
semua korang sebat,..sikit takde komplen..
takde kalut nak dua tiga lauk..."
hahaha...
memangla...bini kot...tak makan kang merajuk...
Mak sendiri.... mak takkan merajuk punyaaa

Ok..done bebel perkara yang takde kena mengena dengan tajuk

1 comment:

Sha Mohamed said...

bab masak tu memang selalu da dok dalam kepala.. hehehe
nak masak apa.. nak makan apa..

Klik! Klik!

Post Terhangat