Saturday, July 13, 2019

Lepak kat Aeon Taman U

Semalam pagi Mama Yan bawa anak anak pergi Jusco Taman Universiti. 
Tak biasa sebut Aeon...
Mesti nak sebut Jusco juga..
Masa Jusco Taman U ni sedang dibina,
Mama Yan kat UTM..
Tahun 2 rasanya..
Masa tu duduk luar dengan kengkawan...
Tiap hari lalu Jusco dan nampak orang buat kerja...

Masa perasmian Dato Siti Nurhaliza datang woi...
Habis kelas laju laju gi Jusco nak tengok CT.
Tu sebahagian kenangan zaman belajar dulu la...
Dah takkan berulang lagi..
sekarang, pergi Jusco bawak anak main dekat Arena.

Kesian adik Mijan..
Jarang jarang dapat keluar gi playground..
Sorry sayang..
Mama dengan ayah terlalu sibuk dengan kerja...kerja...dan kerja
Semalam pun ayah pergi site masjid kat Kluang...
Bila Mama dan ayah tengah free,
tengah tular pulak penyakit kanak kanak,
lama juga tak pergi taman lepas tular penyakit HFMD hari tu...



Seronok tengok anak anak main kat playland Arena tu semalam...
Lepas dah penat,
Makan dan minum pulak,
So semalam sarapan kat Arena Jusco ajelah...
Nasi lemak telur separuh (lupa lagi nak snap gambar )..
Ayam goreng, naget, air Milo ais,..
mama yan dah lama teringin nak makan Oden...so semalam beli ...
Gasak berdua dengan kakak ipar...
Alah...asyik lupa je nak ambik gambar...
Haish...acaner nak jadi blogger kaya raya ni?
kihkihkih...

Before balik...
Tapau pulak D'Laksa...
Ya ampunnn..kenyang kebuntat la hari ni...
makan...makan...makan...
Tu lom kira ngabiskan makanan anak anak...
D'Laksa ni dah buka kat AEON Taman U ni berbulan-bulan..
Baru ni lah ada peluang nak rasa..
Asyik lalu lalang je orang makan D'Laksa..
Mana boleh tahan...kann..

MY beli yang set promosi berharga RM22.
dalam set tu 2 mangkuk Assam Laksa, 1 mangkuk Asam Fishball dan 1 mangkuk rojak buah..
Dibungkus dalam mangkuk kertas dan penutu plastik 2 lapis,..
Bawak goyang goyang pun tak tumpah ok..
bersih dan kemas bungkusannya,
Mama Yan tapau sebab nak makan dengan selesa kat rumah..
Kat Jusco semalam, dengan anak anak berlari lari..
Mulut menyuap makanan,
Bijik mata perhatikan budak budak main...
Aish..tak khusyuk lagi tak tawadduk nak makan.



This is Assam Laksa nya..

Hmm..kuahnya tak sama langsung macam kebanyakan laksa yang pernah MY makan.
Siap ada ketulan ketulan ikan sardin.
Ada sayur salad, timun dan bawang serta nenas...banyak...
Laksanya pun banyak..penuh la mangkuk kertas tu...
Ni Rojak buah.
Tapi Mama Yan tak suka makan rojak buah.
Buah adalah buah, taruk asam boi pun My cucur kat air, apalagi berkuah rojak.
Memang cannot go.
So, My sister in law peghabis.
Dia kata "Sedap" 



Asam Fishball.
Rasa fishball la...
Ada 5 biji kot semangkuk tu.
Lepas makan, tanya kak ipar..
Ok ke tak?
Jawapannya "Sedap kuah Oden tadi lagi.."
Hihihi...
macam tak menjawab soalan rasanya..
Ok...Nanti kita makan Oden lagi.
memang sedap pun oden kat Jusco tu semalam...

D'Laksa?
Hmmm...Bukan tak sedap..
Cuma tak kena selera je...
Tekak Jawa biasa makan mi goreng kicap je..
mana layan laksa laksa ni...
kihkihkih...
jangan marah kak...
Gurau saja maaa...

Mak Mama Yan kat pahang pun jarang masak laksa laksa ni,
Kitorang selalu makan laksam.
Mak terer la buat laksam.
Mama Yan selalu tolong kukuskan laksa untuk laksamnya...
Kukus, lepas tu gulung.
Tapi mak la buat bancuhannya tepung nya...

tapi sekurang -kurangnya dah lepas la hajat nak makan D'laksa...
lepas ni takde la nak teringin teringin lagi dah...

So, sambung keinginan nak makan steak kat Menate pulak lepas ni ok...
wassalam..

6 comments:

nurul aqidah azahar said...

dah lama tak g jusco taman u..

Warisan Petani said...

Selamat melayan selera

Aiman said...

dlaksa sedap. baru sempat merasa sekali je. kene datang lagi lepas ni

Sha Mohamed said...

Sesekali berjalan macam nie memang seronok.. Bebudak main, kita dok mengunyah kan Mama Yan.. hehehe

Sunah Sakura said...

ehhhh tak jumpa lagi d'laksa! nak pergi la jap gi!

hayati suki said...

sedapnya asam laksa...:-)

Klik! Klik!

Post Terhangat