Friday, July 12, 2019

Juara dalam pembikinan : Fazriq Razif

Selepas Dato Lee Chong Wei mengumumkan persaraan...
Kita macam "ala...macam takde pengganti je"
Tiba tiba...
Ternampak macam masih ada harapan dalam sukan badminton negara...
MOHD FAZRIQ MOHD RAZIF!
Ye...Mohd Fazriq ialah anak bongsu lagenda badminton negara Razif Sidek.
Hmm...walaupun iman tak dapat diwarisi...
Tapi bakat tu memang ada dalam genetik agaknya.

Alhamdulillah... ada juga pewaris generasi ketiga Allayarham Datok Sidek.
Dengan usianya yang masih muda, 15 tahun...
Rasanya masih banyak peluang untuk Fazriq berbanding dengan Misbun Ramdan Misbun yang kini telah berusia 28tahun.

Nak jadi pemain badminton nombor 1 dunia ni...
Banyak yang perlu dikorbankan.
Bukan takat pemain tu sorang je...
Keluarga pun turut kena ambil part rasanya...
Makan minumnya nak dijaga..
Kesihatanya...keadaan sekeliling...emosi..semualah.
Tapi dengan pengalaman yang ada pada bapanya...
Rasanya tiada kesukaran bagi Fazriq meneruskan kecemerlangannya dalam sukan badminton.

Semoga kecemerlangan Fazriq Razif berkekalan dan berjaya menjadi pemain Badminton nombor 1 dunia tak lama lagi.



2 comments:

MisDiarios said...

semoga ank razif sidek ni dapt jadi penyambung kehebatan sukan badminton kt negara kite ni:D

Ahmadi said...

Kita doakan negara kita akan bersinar kembali dalam sukan badminton ni. Saya penggemar sukan ni.

Klik! Klik!

Post Terhangat