Novel Rahsia Perindu

 baru habis baca Novel Rahsia Perindu..

Rasanya macam pernah beli dan baca buku ni sekali...

sebab bila baca macam pernah baca je buku ni...

Mungkin sempat baca sekali je, lepas tu buku pun ghaib...

Masa tu kulit buku ni gambar lain... 



Novel ni mengisahkan Maria seorang penyanyi kelab malam yang akhirnya berkahwin dengan Haris.

Haris mencintai Maria seadanya dan tidak pernah mengungkit kisah silam Maria.

Amylia pula seorang peguam bela kepada Leopard, seorang tertuduh dalam sebuah kes pembunuhan.

Leopard pula, seorang pembunuh yang bermotifkan dendam.

Doktor Azlan, seorang pakar psikiatri 


Bagaimanapun, plot twist dia diakhirnya memang tak sangka...

penat aje baca...rupa-rupanya..

Kita baca dunia khayalan kepada khayalan penulis...hahaha....


Salah satu waktu watak penting dalam novel tu, 

mencipta watak watak lain dalam khayalannya,

Yang sebenarnya, watak utama berada di wad Hospital Permai,

Sedang menerima rawatan psikiatri


Apapun... sakit psikiatri sudah mula diterima sebagai satu penyakit di kalangan masyarakat kita..

Bukan macam dulu dulu...

Asal sakit je...dianggap gila,,

dirantai, dikurung..

Sekarang..dunia perubatan lebih maju dan moden...

Sakit psikiatri boleh disembuhkan. 


Tajuk Novel : Rahsia Perindu

Penulis : Ramlee Awang Mursheed

Jumlah mukasurat : 561

Cetakan pertama : 2005

Penerbit : Alaf 21

Genre : psiko/ thriller

7 Comments

  1. Lama x baca cerita pak ramlee.. bolehbla cari nnt

    ReplyDelete
  2. Betul lah tengok gambar kulit buku lain, tapi bila baca sinopsis ye dana pun pernah baca dulu cuma kulit bukanya gambar lain..

    ReplyDelete
  3. Rasanya ni gambar kulit baru ya, sy ada koleksi novel2 RAM ni, simpan dari zaman sekolah, hihi

    ReplyDelete
  4. dunia khayalan kepada khayalan penulis..tu dia..penat saspen bagai.

    ReplyDelete
  5. RAM punya karya pernah baca tombiruo dengan mikael je... Mikael tu memang feveret la, berapa kali dh dok ulang

    ReplyDelete
  6. Cerita dalam cerita kisahnya ye.

    ReplyDelete

terima kasih, sila komen lagi :-)