Tomi tinggal kenangan

Selalu pagi pagi dah tunggu depan pintu...
Pagi ni panggil2 tak datang...
Abang cari keliling rumah...
Dah mati kat tanah sebelah...
Ada kesan gigitan...
Selalu dia tak pernah merayau ke tanah sebelah...
Memang duduk dalam pagar je...
Malam2 selalu letak dalam sangkar...
Tp sebab dia dah besar,
Menggeliat je taknak masuk sangkar...
Ok lah..
Sediakan tempat tidur kat rak...
Tambah air dan kibbles...
Settle..
Tapi tu lah...
Benda nak jadi...

Tempat tidur dia dalam kotak kat rak belakang...

Pandai main dengan Mijan walaupun Mijan main ganas, tapi dia tak cakar atau gigit pun

Pasu sebiji ni memang port dia berkubang... daripada ada pokok bunga dalam tu... habis pokok kena cabut buang...

Suka sangat bergaduh dengan panglima rimau berjabuk ni... 

Ada terselit gambar Tomi dalam gambar raya kami hari tu

Cakk...Tomiii



Mama rindu Tomi...huhuhu.

Ni yang malas bela kucing ni...
Susah nak move on kalau mati...
Kalau ikan mati... sedih sikit je...
Kalau kucing mati...
Adoii... rasa nyilu dalam hati...






8 Comments

  1. Kesian. Kena gigit dengan anjing ke?

    ReplyDelete
  2. Memang sedih! Itu yang saya tak mahu anak-anak pelihara kucing lagi. Dulu,seekor kucing mati, anak saya menangis tersedu-sedu sambal bengkak-bengkak mata. Ya Allah! Tapi sekarang, Firdaus pula pelihara kucing!

    ReplyDelete
  3. Ya Allah, kena gigit anjing ke tu kakyan? Sedihnyaaaaa kalau kucing mati ni. Nak move on memang makan masa. Kadang kadang sampai satu tahap, taknak bela dah kucing lain sebab takut mati lagi, tapi terbela jugak huhuhu.

    ReplyDelete
  4. Be strong kak yan. Dalam adik beradik feni, feni sorang je yang malas bela kucing sebab ni lah. Lama nak move on. Kakak dan abang semuanya banyak kucing. Bila kucing mati, dia punya sakit tu hanya tuhan je yang tahu.

    ReplyDelete
  5. Betul bela kucing bila mati susah nk move on

    ReplyDelete
  6. I feel you kakyan. Saya dah banyak ekor kucing mati dan hilang. sekor pun takde dah. Yang hilang tu masih berharap akan balik semula walaupun dah lama hilang. huhu..sedih.

    ReplyDelete
  7. Alahai.. memang sedih la bila dah tak ada..

    ReplyDelete

Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)