Inilah tujuan utama Mama Yan pergi ke Kuala Lumpur minggu lepas.
Anak sulung kepada kakak Mama Yan kahwin.
Pengantin ni juga merupakan cucu sulung dalam keluarga Mama Yan.
Mama Yan bawakan dua pahar bunga telur.
Telurnya pula MY beli telur pindang di Facebook dengan harga RM2 sebiji.
Bunganya pula MY beli aje di Air Hitam.
Tapi hampeh…
Lepas siap cucuk kat pahar,
Bunganya banyak luruh tertanggal.
Stok lama agaknya bunga bunga ni.
Sakit hati tengok.
Mama Yan bersama kakak dan anak daranya.
Ni masa pagi sebelum akad nikah.
Punyalah tebal filter sampai hilang bulu kening Mama Yan.. hahahha
Tapi sebenarnya, MY memang jenis bulu kening tak berapa tebal.
Kalau nak nampak tebal,
Kena la lukis guna celak.
Malas MY.
Jangan tanya kenapa muka MY dengan kakak tak seiras langsung.
Kami lain mak, satu bapak.
Muka kakak ikut mak dia,
MY ikut mak MY.
Adik beradik lelaki je yang ikut muka abah.
Anak kakak MY pula,
Semua ikut muka ayah dorang.
Sekarang zaman buat hantaran hidden.
Hantaran disusun sebelah depan pelamin.
Warna tema sebelah lelaki strawberry pink.
Tapi maaflah,
Mak Teh tak dapat hadam warna pink strawberry tu macam mana.
Semua strawberry yang Mak Teh kamu jumpa warna merah.
Majlis buat sekali sebelah lelaki dan perempuan.
Sebelah pengantin perempuan pula warna hijau matcha
Wajib la gambar kenangan dengan mak pak pengantin.
Giliran kami nak jadi parent pengantin lambat lagi.
Yang sulung baru 18 tahun.
Kalau boleh biarlah habis belajar dan kerja dulu.
Tahniah buat Along dan pasangan.
Semoga perkahwinan yang dibina ini sentiasa dipenuhi kasih sayang, kesabaran dan kebahagiaan.
Rasa belum lama Mak Teh heret kamu ke sana ke sini,
Bawa balik kampung bila cuti semester,
Bawa jalan-jalan..
Sekarang dah jadi suami orang.
Jaga isteri baik-baik tau.
Atok takleh naik pelamin,
Maka penagantinlah kena turun menyantuni atok ye.
Alhamdulillah..
Selesai dah majlis. Tahniah buat pengantin dan keluarga.
Sekian, Wassalam
.jpeg)

.jpeg)




No comments:
Post a Comment
Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)