Hari Sabtu minggu lepas,
Mama Yan dan keluarga pergi ke Kuala Lumpur untuk menghadiri majlis kahwin anak sulung kakak MY.
Kami datang awal sehari dari majlis.
Ada masa sikit untuk berehat.
Mama Yan juga plan nak jumpa kawan-kawan serumah masa belajar dulu.
Dah sampai KL, suami Mama Yan ajak makan dulu.
Ajak makan kat Putrajaya.
Ikut ajelah.
Kami makan kat kedai mamak bawah masjid Putrajaya tu.
First time nampak kiosk buku.
Nampak sangat daratnya…
Maklumlah jarang jarang keluar.
Lepas makan…
Kami bersiar-siar tepi tasik.
Adik Mijan nampak pula banner cruise..
“Saya nak naik bot”
Sebelum dia start tantrum..
Jom kita cari tempat naik cruise Tasik Putrajaya.
Harga tiket kami cruise kami hari tu,
Moq, Aril, Ucid, Sarah ambil tiket family dengan harga RM120; dua dewasa, dua kanak-kanak,
Mama Yan dan suami pula tiket dewasa RM50 seorang,
Abang dapat harga student IPT RM35,
Adik Mijan pula dapat harga OKU RM 25.
Boleh pula si Moq tertinggal MyKad, nasib baik akak kaunter tu tanya,
Ada gambar Mykad dia tak?
Cari kat handphone, mujur ada.
Abang pula.. bawa kad matrik tak?
Memang tak la..
Cari surat tawaran matrik....
Alhamdulillah ada dalam handphone.
Mudah betul zaman sekarang.
Syukur dengan perkembangan teknologi hari ni.
Gembira ya si kecik ni dapat naik cruise.
Cruise ni ada bahagian dalam yang nyaman dengan penyaman udara..
Tapi tak la nyaman mana sebab ramai sungguh pelancong ala ala Johhny Lever.
Pelancong dari negeri Ujong Tanah bersantai di bahagian atas cruise.
Panas rentong wehh…
Dah la jerebu..hahaha…
Tapi angin kuat…
Anak dara Mama Yan ni muncung je sebab dia tanya mamanya..
Kita nak ke mana je?
Takde mana…
Kita check in homestay dulu..
Lepas tu jumpa kawan kawan mama pukul 5 kat cafe dekat dekat dengan homestay tu.
So dia pakai tudung sarung aje la.
Sekali ayahnya bawa pergi Putrajaya dulu…
Dah jalan jalan pakai tudung sarung hitam aje…
Cantiknya rumah Allah…
Ni gambar dari atas cruise.
Bergambar kenangan dulu sebelum naik cruise hari tu..
Kami beli la gambarnya…
Support business.
Hahaha…
Lagipun RM20 konsider murah la nak banding dengan kebanyakan taman tema atau tempat pelancongan lain..
Gambar macam ni RM50 paling murah.. ratus pun haderr.
Anak anak seronok je naik cruise tengok pemandangan.
Okaylah.. ada juga aktiviti cuti sekolah kiranya.
Kami pernah jalan jalan kat Putrajaya ni bawa anak anak sekitar tahun 2019.
Masa tu anak kecik kecik lagi semua.
Kisahnya ada Mama Yan muatnaik dalam entry Raya ekspress
Ingatkan nak solat kat Masjid Putrajaya tu,
Tapi tak sempat sebab MY ingatkan janji dengan kawan pukul 5,
rupanya 4.30 petang.
Suami kata nanti kita jamak kat homestay aje.
Okayyy...
Lepas turun dari cruise, terus menuju ke kawasan Petaling Jaya tempat kawan MY booking cafe tu.
Kisah kat cafe..
kita sambung di lain entry pula..
sekian wassalam.
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)






No comments:
Post a Comment
Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)