Mama Yan ingatkan janji dengan kawan kawan pukul 5 petang,
Rupanya, 4.30 petang
Makankelan kabutlah kami keluar dari kawasan Putrajaya nak ke Petaling Jaya.
Cafe ni kawan MY yang carikan.
Dia carikan kafe yang berdekatan dengan homestay yang MY tempah melalui Agoda.
MY sampai cafe pukul 4.40 petang.
Rasa bersalah sampai lambat 10 minit dari waktu yang dijanjikan.
Tapi, kawan MY sorang sampai pukul 5,
Sorang lagi sampai pukul 5.30 petang.
Hahaha…
Apa cerita orang Johor sampai dulu ni?
Kami bertiga aje yang dapat join.
Sorang bawa suami,
Sorang bawa anak anak.
Mama Yan bawa satu keluarga.
Dua lagi kawan kami tak dapat hadir.
Kami berbual tak lama..
pukul 6.30 petang MY dah gerak ke homestay.
Penat sebab dah keluar rumah dari pagi.
Cafe ni takde orang ambilkan pesanan.
Dia bagi menu kat meja untuk kita baca.
Kemudian kena pergi ke kaunter untuk buat pesanan dan terus bayar.
Boleh bayar secara tunai, kad dan juga qr.
Yang jadi tukang order,
Si Abang la.
Tapi tap pakai kad ayah la.
Mama Yan tak sempat nak ambil gambar makanan dan menu sebab handphone MY adik Mijan guna.
Hiasan hiasan dalam cafe ni agak aesthetic dan vintage concepts.
Makanannya pula agak modern and western.
Harga?
Sesuai la dengan suasana dia.
Lepak sambil makan minum.
Yang datang bukan nak makan minum semata-mata.
Masa MY sampai ada beberapa group kecil yang sedang lepak berbual.
Sama la konsep dengan Mama Yan dan kawan kawan..
Nak jumpa lepak dan berbual je.
Harap harap lepas ni boleh jumpa lagi dan lengkaplah kami berlima.
Sekian, wassalam.


.jpeg)
Jauh MY datang, bercuti ke?
ReplyDeleteKafe gini mmg sesuai utk lepak santai2 kan. Tak crowded jadi bolehlah sembang & makan dgn tenang.
Nmpk cantik kedai ni sis =D
ReplyDelete