Pokok keladi pari dan periuk kera

Kalau hari cuti dan suami tak main golf,
Inilah kerjanya..
Melabur di nurseri...

Pokok bunga tasbih...
Dah macam macam jenis dan varisi pokok ni sekarang...

Keladi pari...
Dah habis musim keladi dah...
Tapi kami baru nak berkecimpung dalam arena caladium

Mama Yan suka tengok pokok pokok hijau...
Tapi nak jaganya malas...

Periuk kera..


Beli dua pasu...
Lepas tu...
Pecahkan jadi 3 pasu.
Semuanya kami gantung bawah pondok..
Sebab orang kedai kata..
Tak boleh kena panas..
Mesti gantung tempat redup..

Nak biakkan banyak banyak...
Tahun depan boleh buat lemang periuk kera..hahaha

Ada paparazi kejar rupanya...
Selalu MY curi curi gambar suami..
Hari ni..
Dia pulak ambil gambar MY tengah ambil gambar pokok...

Tudung bawal dari Sue & Sha..
Bidang 50inci..
Kadang kadang..terasa nak kena pakai tudung bidang 60 inci pula lepas ni...
Cuma takut tak mampu nak istiqamah..




 

7 Comments

  1. Sukanya akak kat pokok periuk kera tu Yan. Boleh buat tema taman tropika.
    Bila ada yang ambil gambar kita gitu, rasa geli hati jugak tengok kegigihan diri πŸ˜„

    ReplyDelete
  2. Moga periuk kerja terus membiak dengan subur. Senanglah nak buat lemang nanti ye.

    ReplyDelete
  3. Periuk kera tue., senang hidup takπŸ‘†

    ReplyDelete
  4. Memang macam bentuk pari, keladi tu.. Cantik..

    ReplyDelete
  5. ha ha ha..baru nak komen jugak, leh la wat lemang periuk kera...

    ReplyDelete

Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)