Tuesday, December 17, 2019

Kerongsang & Wanita



Benda alah ni kann...
Bila cari tak ditemui,
Bila tak cari..
Keluar segala anak pinak kaum kerabat diorang tau..
Yang baby,
yang bapak,
yang bulat,
yang petak,
macam macam ada...

Ni nak pindah..
Mama Yan kosongkan laci..
Bila laci dah kosong, 
nampak la mereka mereka ni bertaburan di dasar laci...

batu batu dah banyak tetanggal..
Nak kena gam balik semula bila bila free nanti.

Lagi satu masalah wanita adalah..
Getah rambut...
Beli banyak banyak..
akhirnya tinggal 2 je...itupun sebab satu pakai, satu basuh...
Yang banyak2 entah ke mana...

Nak nak getah rambut Sarah..
Asal pergi Mr.DIY mesti beli getah rambut dia...
lama lama..
kena pakai getah gelang kat dapur juga..
sebab semuanya hilang,
balik sekolah tak tahu kat mana dia letak getah rambut...

Nasib baikla anak perempuan sorang je..
Kalau tak...
Mama dia nak buka kilang getah rambut...hahaha...



10 comments:

Orchid Puteh said...

IYakan, pin tudung ni memang berhantu.. geram je. Tah sapa yang dok makan depa ni.. hahaha

Sheila Arshad said...

ammi kalau brooch yg dah hilang batu tu ammi pakai kat belah2 yang tak nampak. tak kuasa pulak nak gam2 balik.

Umi Nazrah said...

memang berhantu sangat lah. hahaha. entah apa hantu nya tak tau lah. hahahaa

ataicha said...

biasa laa tu... merata-rata masa tak guna.. masa nak pakai.. baru laa dengar.. 'sayang.. ada nampak keronsang banyak2 kat sini mana hilangnya'.. hmm simpan rendah2.. di buat main si kecik laa..

Cik Suerin said...

Cheq dah lama tak beli brooches yang ada batu2 bling2 tu, sebab cemuih dah dok tengok batu2 tu lekang....cheq beli jenis yang takdak batu ja skrng ni 😎

Warisan Petani said...

kadang2 terpijak bila cicir kat lantai.

adianiez AIDA said...

now aida beli yg takde berbatu.
senang. tak le cacat dek kerana hilang batu, kan.
anak2 dara aida suka amik brooch aida tau.
diorang ntah la, ke mana brooch diorang pergi ntah.
at the end, kita nak pakai brooch, takde!!!
geram :)

Sha Mohamed said...

Masalah yang sama Sha hadapi.. hehehe..
Getah rambut dan pin tudung.. Belilah sebanyak manapun, akhirnya tinggal satu je.. hehehe..

OKje said...

Betullah Yan... 2 benda ni mmg ada kaki gamaknya kot.... Asal nak cari tak ada, tapi bila tak dicari merata rata....

Sama ye rupanya wanita ni di mana mana hahaha

Suria Amanda said...

Benda yang selalu beli dan selalunya akan hilang...buat stress je

Klik! Klik!

Post Terhangat