Katak oh katak

Tak pernah tahu pula rupa rupanya katak pun diternak secara komersial untuk dijadikan makanan eksotik.
Baru ni la tahu...
Sebab kita orang Muslim kan..
Haram menjual makanan yang haram dimakan...



Seksi betul katak kataknya... siap berkemban daun pandan lagi


Rupanya Cuisse de Grenouille ni hidangan yang agak terkenal di Perancis.
pelbagai jenis menu yang diolah menggunakan kaki katak.

Masa kecik kecik dulu selalu betul ada katak kodok dalam tandas dan bilik air..
Tapi tak kisah pun sebab masa kecik kecik dulu Mama Yan tak takut katak pun...
tapi bila dah tua tua ni...
jangannnn...
Boleh sawan kalau orang prank guna katak macam Asmidar dalam Ali Setan









 

9 Comments

  1. saya anti katak, geli tengoknya. Malaysia ada ternak katak rupanya. baru tahu!
    macam kecik dulu takut betul nak sarung kasut sekolah. takut katak menginap dalam tu. Kalau ada memang campak terus kasut tu. haha

    ReplyDelete
  2. Pengetahu baruuu harini, baru tahu Malaysia ternak katak. Ingatkan luar negara je yang ternak katak ni hahaha. Geli tengok kulit katak tuuu, kemain siap lilit daun pandan lagi kat badan hahahaha.

    ReplyDelete
  3. hehehhe yelah nak bela khinzir kene tanah luas, bela katak mudah sikit kot MY

    ReplyDelete
  4. eee idok ler sy kalau nmpk katak esp dlm kasut... cukup2 tkt dibuat nya kalu bebas x pe sy ok lg hehehe

    ReplyDelete
  5. yg x tahannya ahli politik yg melompat parti spt katak tu. Yg ni memang la abe kie x akan undi masa PRU nanti.

    ReplyDelete
  6. wahhh baru tahu jugak malaysia jadi pengeluar terbesar katak ni. hebat!

    ReplyDelete
  7. HAHAHAHAHA aduhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  8. Jadi makanan tu terus rasa mual hahahaa ^_^

    ReplyDelete
  9. oh no.. dah le mama baru terjumpa sekor dlm toilet bowl kat opis ni. gemuk lak tu

    ReplyDelete

terima kasih, sila komen lagi :-)