Serangan Sang Semut

Kebelakangan ni... rumah Mama Yan banyak betul semut. 
Semut jenis menggigit pula tu...
Dah la anak ramai kecik kecik...
Makanan selalu bersepah...
Memang selalu la semut masuk dalam rumah...

Sebelum tidur dah sapu, mop dan buang sampah pun...
Masih lagi semut tu masuk dalam rumah..
Plastik gula, jajan, tepung, habis semua kena tebuk...
Last dah tak tahan,
Beli ubat semut...
Alhamdulillah...
Takde dah semut masuk rumah dalam seminggu ni..
Tapiii....
Serangan mengganas di halaman rumah pulakkk


Habis selipar pun dia hurung...
Pokok pokok pun ada yang mati dia serang...

Tengokla tu... 
Besar besar saiznya...

Kesudahannya... seliparnya jadi tak sedap dipakai...

Habis permukaan selipar tu kena makan semut...
Kalau dibiarkan...
Mau tayar kereta pun kena kunyah agaknya ni...
Kena la tabur la ubat semut kat luar rumah pula..


 

7 Comments

  1. Sampai jadi macam tu sekali ye selipar lepas kena hurung dengan semut

    ReplyDelete
  2. Jenis semut ni sakit kalau kena gigit. Huhu. Ganas betul semut MY. Selalu Eza guna serbuk semut tu je.

    ReplyDelete
  3. Aduhai sampai mcm tu sekali kejadiannya kak yan..fuh

    ReplyDelete
  4. Geli pulak bila tengok semut bebanyak tu haaa......kena gigit sakit tu. Tak pernah pulak tengok semut hurung selipar. Dah takde mende dia nak makan ke tu...

    ReplyDelete
  5. ganas betul semut ni. Protes ke apa tu kakyan tak bagi masuk dia serang kat luar pulak. Semut ni kalau kena gigit, pedih betul. bukan tu je, kulit merah merah bintik bintik jadinya.

    ReplyDelete
  6. aduh..meremang tgk gambar semut hurung mcm tu

    ReplyDelete

terima kasih, sila komen lagi :-)