Awesome Spray


Dalam dua minggu lepas,
Habis pokok-pokok kat laman rumah ni rongak rongak daunnya kena serang serangga apa entah namanya..
sakit hati betul Mama Yan dibuatnya tau...
Sembur dengan air bawang putih la konon konon nak bagi ulat tak suka...
hmm..tak jalan.
merugikan bawang putih nak karen blender aje..

Pokok kaduk yang rongak daunnya

Dari jauh nampak subur

Tengok dekat...rongakkk

Habis kena makan...

Ni la serangganya...banyak pulak tu

Pokok cili kena serang benah pulak

Try la guna Awesome Spray

Mama Yan beli kat kawan RM20 sebotol...
Belinya sampai 5 botol..
Biasala...tamakkk...
Setakat ni..
Alhamdulillah..
Memang puas hati guna Awesome spray ni...
Dalam seminggu ni...
serangga terbang terbang yang makan daun kat laman ni dah berkurangan sangat-sangat.

Pagi tadi,
Mama Yan belek-belek pokok kat laman..
tengok ada sekor je serangga terbang tu.
Benah kat pokok cili pun dah takde...
Suka sangat spray ni...
Boleh sembur kat tumbuhan tanpa melecurkan daun pokok..

Katanya...
bahan bahannya semua guna bahan organik...
sebab tu tak bahaya untuk pokok...
Lagipun,
rumah Mama Yan kan ramai budak kecik..
memang sesuai la pakai spray dari bahan organik macam ni...
Memang tak rugi la beli...

nanti nak beli lagi bawa balik kampung...
Barang baik kita kena kongsi...hahaha

8 Comments

  1. Nasib baik beli sekali 5 botol. Tidak rugi.

    ReplyDelete
  2. Kekadang serenggan kecil ja yang merosakkan tanaman kita

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah
    Dapat jalan penyelesaiannya

    ReplyDelete
  4. kat umah saya lak pokok misai kucing yang kene serang serangga perosak...tak tahu lah apa yang makan...macam belalang lak sebab tak nampak dalangnya bila belek...taik je banyak kat sekitar pasu..hahaha

    ReplyDelete
  5. bagus ni Yan,sedap bau daun kaduk tu kan hehe :)

    ReplyDelete
  6. ada satu lagi cara azian..ni mak saya lah bgtau
    rebus bunga cengkih..air rebusan tu boleh spray kat
    tanaman kita..pn menjadi :)

    ReplyDelete
  7. teruk jugak kena makan yer...

    ReplyDelete
  8. Nak kena cari jugalah.. rumah banyak semut.. kereta lak banyak kerengga..

    ReplyDelete

terima kasih la weiii...