Nasi, telur, kicap


Haishh... jangan cakap makan macam tu macam ni...
Tak makan pun ada juga yang sanggup tau...hahaha
Tapi bukan MY la..
MY wajib makan..
Kalau tak rasa nak makan semua orang. Jangan kata orang buat salah...
Orang melintas pun kena marah...hahaha

Dulu dulu masa baru kahwin memang pun makan macam tu.
nasi + telur + kicap atau,
nasi + sardin + telur atau,
nasi + ikan kering + sambal ketuk + sayur taugeh atau,
nasi + bilis goreng + sayur kobis atau,
Nasi + tempe + sambal kicap..
Tapi.. makan telur kicap..
badan cepat gemuk tau.
minyak telur kicap... tinggi kalori

Masak nasi 1 pot,
kongsi berdua,
Suka tak suka kena habiskan.
Sayang kalau tak habis.
Dah la susah masa tu.
Beli beras pun korek tabung.
Jadinya,
makan memang sampai habis.
Tak sedar entah bila masa saiz bertukar... hahaha...

9 Comments

  1. Lauk sedap zaman berzaman. Yang seram dia tu lah, sedar sedar bertukar saiz. hahaha...

    ReplyDelete
  2. Kalau dua-dua tak terlalu memilih bab makan, apa salahnya. 🤭

    ReplyDelete
  3. Jaman susah ke, jaman senang ke
    makan mesti cari kicap

    ReplyDelete
  4. Hahaha ni la lauk paling menyelerakan... Bau tolo dadar je dh leh abis sepinggan nasi tu

    ReplyDelete
  5. sekarang pun suka je makan gitu, sedap apa nasi telur goreng dengan kicap...

    ReplyDelete
  6. hmm tu je menu yang memenuhi tekak anak-anak dikala bapa dia wfh...beli lauk macam2.. kekadang masuk tong sampah je..

    ReplyDelete
  7. Ikut selera dan mood juga... ada masa yang memang nak makan lauk simple2 ja, tak lalu nak makan lauk lain yang lebih extravagant 😂

    ReplyDelete
  8. makan camni lah sedap. nasi panas2 lak. pergh :D

    ReplyDelete
  9. lauk ni fav...dh besar dh kawin pn suka lagi haha..smp mak ckp mcm bdk2 menu telur kicap

    ReplyDelete

Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)