Ho Ho Ho Balik Raub...

Alhamdulillah..
Dapat juga balik Raub hujung minggu lepas...
Balik 2 malam je...
Tak hilang penat perjalanan pun sebenarnya..
Tapi takpe lah kan..
Janji...
Boleh rentas negeri kita jengah kejap...
Kalau tak nanti...
Tiba tiba tutup sempadan negeri semula camne?




Gembira sangat dapat jejak bumi Raub...
Hahaha...
Last balik bulan 8 tahun lepas...
Ni dah bulan 10..
Dah setahun lebih tak balik.



Sebelum sampai Raub...
Kami singgah makan kat Restoran Nasi Arab Taj Hadramawt...
Singgah mana yang senang je..
Dah restoran tu tepi jalan besar...
Singgah situ la...

Si kecik ni dahinya bertampal...
Dah seminggu lebih jatuh...
Luka nya dah baik...
Tapi masih nak tampal plaster lagi.. 

Sampai Raub...
Takde aktiviti apa apa pun...
Duduk rumah aje...
Sebab balik pun kejap aje...
Keluar rumah pun tak..
Suami MY je keluar pergi keringkan baju kat dobi layan diri dan pergi beli sarapan.
Malas nak buat sarapan sebab fokus nak kemaskan rumah je...

Malas nak ingat ingat dah macam mana rupa rumah tu...
Yang pasti... 
Mop 7 kali salin air kat baldi...
Hahahadoi...
Nak patah pinggang rasa...

MY kalau balik kampung,
Memang jarang keluar ke mana mana...
Duduk rumah memgemas je.. 
Mop lantai, buang sawang, lap habuk...
Berhari hari tak habis...

Kalau keluar ke mana mana pun,
Mesti pelawa abah dengan mak.
Kadang kadang pergi pasaraya...
Kadang pergi ngeteh je...
Tapi wajib la ajak mak...

Lagi satu..
Kalau balik lama sikit...
MY ajak pergi rumah abang, kakak atau adik MY...
Tapi pergi balik hari aje lah...
Abah MY mana nak bermalam di mana mana kalau tak terpaksa.  

Tapi sekarang...
Mak MY dah berkerusi roda sepenuhnya...
Ajak pergi mana mana pun dah taknak..  

Harap harap ada peluang lagi untuk balik kampung lepas ni...
Janganlah PKP lagi hendaknya,
Kesian orang tua kami.. 



 

8 Comments

  1. Mudah2an kedua2 orang tua MY sentiasa sihat.
    Masih ada ibu bapa kena jengah jugalah

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah dapat jugak balik kampung kan kak. Samalah aktiviti kita, tak kemana pun. Duduk rumah buat kerja apa yang patut. Mengemas tu dah semestinya.

    ReplyDelete
  3. Samalah kita MY.. buka je sempadan terus redah jumpa abang di KL dan Melaka.. lama gila tak jumpa.. tu je yang tinggal.. Kalau tutup balik memang tak berpeluanglah nak jumpa.. huhuhu.. Semoga rakyat Malaysia patuh SOP dan kita bolehlah bergerak macam biasa.. senang nak ziarah keluarga..

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah, dpt balik kampung. dpt jenguk org tua. mcm ayu, alhamdulillah duduk dekat ngan ibu ayah, hari2 dpt jumpa. weekend lepas kena serbu la, semua adik beradik balik...busy masak2. pun sama..x gi mana pun.

    ReplyDelete
  5. Semoga diberi keafiaatan buat kedua orang tua, MY

    ReplyDelete
  6. janji dapat jumpa family dulu yang penting..yang len len tu slow2 la

    ReplyDelete
  7. alhamdulillah dapat melepas rindu, moga dahi adik lekas baik!

    ReplyDelete
  8. Aaminnn..semoga mak dan abah kuat dan sihat

    ReplyDelete

Terima kasih, jap lagi MY approve ya :-)